Zatez s konstantnim proudem

Jan Kuba jan.kuba@seznam.cz
Středa Listopad 16 21:36:46 CET 2005

Psals, ze potrebujes zmerit kapacitu clanku ... ( pocitam , ze to nebude
kazdy den, ale jedna se o "jednorazovejsi akci )
Ke zdroji pripojis dejme tomu odpor 50 Ohmu.
Nastavis na nem dejme tomu  6 V a proudove omezeni   na 100mA.  Pak je
jedno, jestli do serie pridas dalsich -1,5V  proud bude stale stejny  a
o to jde...!
Hlidani napeti na clanku uz je vec treba jednoducheho komparatoru, ktery
to vyhodnoti a zastavi odpocitavani casu....a dalsi vybijeni. Nebo si
nastavit priblizne  budika a konec vybijeni si pohlidas multimetrem.
Je to takovy problem??
 Samozdrejme, ze pokud na to zapomenes a vybijeci proud  by byl nastaven
v radu jednotek A tak  se clanek zacne nabijet opacne a  co se muze stat
fakt  nevim... Nicmene  tento jev nastava i pri klasickem vybijeni vice
clanku v serii, kdy  ten nejslabsi je  takto prepolovanim postizen.

Jinak zajistit konstatntni vybijeni clanku 1,2V tak aby zarizeni bylo
napajene jen z vybijeneho clanku  asi nebude zas tak  jednoduche....
Vychazim z toho,ze droj , kde jde nastavit proudove omezeni ma snad
kazdy na stole.
Honza