Laser tiskarna doporucte.

Petr Zahradnik clexpert@clexpert.cz
Pondělí Listopad 14 12:53:22 CET 2005

Puvodni zprava ze dne 14.11.2005:

> Presne tak, v OKI jsou 4 kazety vcetne cerne a navic se bavy do
> papiru zazehluji, takze text i obrazky jsou leskle i na obyc. papiru
> jako fotopapiry.

1. V kazde barevne laserove tiskarne jsou 4 tiskove tonery CMYK (tedy
vcetne cerne). Jinak by nebyla barevna, kdyby tam byl napriklad jen
jeden toner. Barevne laserove tiskarny se mezi sebou lisi vicemene
zpusobem pruchodu papiru - jestli je to inline (ctyri tonery v rade)
nebo vicepruchodova (papir projizdi 4x dokola a tonery se meni,
otaci)...

2. Kazda laserova tiskarna toner "zazehluje", to je princip laseroveho
tisku, ze se elektrostaticky nanese toner na tiskovy valec, nasledne
prenese z valce na papir, a nakonec zapece v zapekaci jednotce.

3. Ano, laserova tiskarna nevyzaduje zadny specialni papir, vzhledem k
technologii tisku tiskne temer na jakykoliv normalni papir. Problemy
nastavaji pri tisku na urcita media barevnou laserovou tiskarnou.
Zatimco cernobily toner je pomerne jednoduchy a pouze elektrostaticky,
v barevnem toneru je vetsi divocina, napr. i magneticka. Barevnou
laserovou tiskarnou tedy nelze tisknout na uplne vsechno, co pozere
cernobila laserova tiskarna (jako priklad mohu uvest treba takove
polyesterove "kovove" samolepky).

4. Kvalita tisku zadne soucasne dostupne laserove tiskarny nedosahuje
kvality kvalitni inkoustove tiskarny na kvalitnim fotopapiru. Tam ma
inkoust stale jeste dost navrch. Pochopitelne ale cena takoveho
inkoustoveho tisku i inkoustoveho papiru je vyssi.

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory
Obvodova 740/14, 400 07 Usti nad Labem
ICQ: 21215917, MSN: clexpert@clexpert.cz