Re: Znalosti ze SP© elektrotechnické

Ondrej Pribula o.pribula@sh.cvut.cz
Úterý Květen 31 10:26:41 CEST 2005

No, tak to si dovolim nesuhlasit. Najskor by som rad podotkol, ze ja
nepatrim medzi zastancov prehnanej teorie. Matematika a fyzika je vsak uplny
zaklad a skutocne je potrebna. Mal som tu cest hovorit s dost vysoko
postavenym inzinierom spolocnosti SUN a ten povedal, ze matematika a fyzika
je to jedine co ma cenu sa ucit, pretoze vsetko je z toho odvodene a cely
technicky svet sa rychlo vyvija a meni...jedine co sa nemeni je matematika a
fyzika. Nehovorim, ze sa s tymto nazorom uplne ztotoznujem, ale predsalen
asi nieco pravdy na tom bude. Na druhej strane, matematika ma byt nastrojom,
a prave toto je obor, kde sa ten nastroj uspesne vyuziva, takze sa to bez
nej asi neobide. Ja skorej vidim problem v pedagogike matematiky. Cestne
mozem prehlasit, ze som zatial absolvoval na FEL 5 skusok z matematiky (za
10 dni ma caka POSLEDNAAAA ;-]}}), jednu skusku z Algebry ,jednu z
Matematickej logiky, kazdu z nich s ohodnoteni 2 a mozem cestne prehlasit,
ze s odstupom casu si matne spominam iba na uplne zaklady. Nie som sam,
ktory tvrdi, ze na FEL je skratka vyuka matematiky nezvladnuta a studenti
dostavaju nestrukturovane, nestravitelne data. V mojom pripade sa potom
priprava na skusku zmeni na vstrebavanie algoritmov ako, ten- ktory problem
riesit. Podstatne dvolezitejsie je myslim pochopit struktutu a postupne na
dobrom zaklade stavat, ako neustale nabalovat a memorovat.
Ale myslim, ze to je problem, ktory rozhodne nepatri do tejto konfery a ani
ho asi tak skoro nevyriesime.

S pozdravom OP

Daląí informace o konferenci Hw-list