Vyber notebooka do 50 000,-

Pavel Novotný novotny.pp@atlas.cz
Neděle Květen 29 02:06:59 CEST 2005

>Pamět : 2x256 MB , myslím pohoda,
>ale možná bych tam raději viděl 1 x 512MB,
>už z důvodu pozdějšího rozříření, byl by tam volný slot.

To snad ne, oni tam jsou ty moduly schvalne dva, protoze chipset 915 umi
dvoukanalovy pristup do RAM a tak kdyz osadite jen jeden modul jede pametovy
subsystem jen na 50%

>Otáčky 5400rpm - špatný, lépe 7200rpm,
>super 10000rpm, tady já osobně bych trval
>na tom 7200rpm.
10000rpm 2.5" disky jsou neco jako veritele standy grose, vsichni o nich
mluvi a fyzicky je nikdo nevidel :-).

>LAN 10/1000 - standard, nejraději
>3Com, Realtek, neb jak bude Longhorn, tak
>by nemuseli být ovladače pro tuto
?síťovou kartu.
Nechci nikterak podcenovat vliv firmy 3Com a Realtek na Mrkvosoft, ale
troufnu si tvrdit nebude vetsi ne z vliv firmy Intel a tak urcite nebude
problem s LAN od Intelu ktera je v tomto NB.

>ATI videokarta - ATI jako značka super,
>raději bych tam viděl 128MB RAM
>nebo ještě lépe 256MB RAM
V cem je tech 256MB,lepsich nez 64, ktere ma pouzita ATI Mobility Radeon
X600, krome toho , ze ma 4x tak velkou spotrebu ?

Co rici k tomuto notebooku ?
Urcite to neni spatny stroj, lze ho koupit i levneji nez je vami udavana
cena {nase firma ho nabizi levneji)
Obecna uvaha pri vyberu notebooku clovek by mel zvazit jake periferie uzije
a zda chce notebook v plastu nebo v horcikovem pouzdru a podle toho vybirat
NB v cenove hladine kolem 20k nebo kolem 40k. Dalsim kriteriem je hmotnost,
vydrz na baterie a kvalita pouziteho LCD.
Vyber podle znacky jiz dnes neni az tak dulezity, napriklad HP a vetsina
ostatnich jiz dnes NB,PDA, vlastne skoro vse sam nedela, ale nechava si je
vyrabet u cinanu (HTC}.

________________________________

pohoda, má sám WinXP Home a nerestartoval
jsem ani nepamatuji, horší to bylo v Win95.

Pamět : 2x256 MB , myslím pohoda,
ale možná bych tam raději viděl 1 x 512MB,
už z důvodu pozdějšího rozříření, byl by tam
volný slot.

Hardisk velikost 60GB - na běžnou práci to stačí,
ale raději bych tam viděl 120GB,
pár filmu video, každý po 4GB, mno,
ale na běžnou práci vyhovuje.
Otáčky 5400rpm - špatný, lépe 7200rpm,
super 10000rpm, tady já osobně bych trval
na tom 7200rpm.

DVD vypalovačka - myslím pohoda,
když to zvládá DL - dual layer,
tedy dvojvrstvé disky, které jsem
ještě v obchodě s počítači neviděl. :-)

WLAN - to je Wifi ??? Pokud ano,
tak super.

LAN 10/1000 - standard, nejraději
3Com, Realtek, neb jak bude Longhorn, tak
by nemuseli být ovladače pro tuto
síťovou kartu.

Integrovaný modem - standard, pohoda,
lépe, když je to zasouvací PCMIA karta.

Bluetooth - super.

ATI videokarta - ATI jako značka super,
raději bych tam viděl 128MB RAM
nebo ještě lépe 256MB RAM, jo a tutově
videokartu co nesdílí pamět počítače,
musí to mít RAMku v sobě v té grafárně.

FireWire a USB 2.0 - super, kdy by
jsi měl málo USB portu, tak tam dáš
USB rozbočovač a např. z 1 máš 4 porty.

Infra - super, pokud budeš mít mobil
co to umí, tak výhoda, nebo i mobily umí
Bluetooth.

Tak víc mě nenapadá, hlavně bych trval
na rychleším pevném disku a aby video karta
měla samostatnou pamět a né sdílela, těch
pohodových 512MB neb 512-64 je hned 448MB.

Jo ATI je pohoda, také jsou dobré čipy NVidia.

Martin

P.S. Jo a je to jen můj osobní názor,
když kupuji jednou za delší čas počítač,
tak je ze mně prodavač ze začátku nešťastný
a já pak "nasranej" z tý ceny. :-)