Je specialni nabijeci obvod CCS9620 a spol. jen PIC16F628?

Dusan Dolezal dolezal@zoner.com
Úterý Květen 24 08:56:28 CEST 2005

Tak poradne ohrat clanek (nekam k 55-60°C a vic) je myslim hned po
prepolovani to nejhorsi, co clankum muzete udelat. Schvalne jsem si nasel
nejake dokumenty vyrobcu (Sanyo, Panasonic) a v obou je informace, ze pri
vysoke teplote dochazi k trvalemu poskozeni clanku. Sanyo doporucuje
teplotni rozmezi 0-40°C (a to i pro skladovani), Panasonic ma v datasheetu
primo tmax (pro nabijeni), a to pro AA 55°C. Vlastni zkusenost nemam (i kdyz
to vypada ze asi brzo budu mit), ale neco na tom asi bude.

Ted k te MW3278:

- zadnou regulaci to nema, do AA clanku to cpe 1500mA (meril jsem a odpovida
to), do AAA clanku 600mA (nameril jsem tusim 640mA). Mozna kdyby se kuchla,
tak by to slo nejak upravit a dobastlit tam treba nejaky prepinac nabijeciho
proudu.

- do te krabicky se maly burt asi nevejde, ale pokud nejak vyvedete ty
kontakty, nebo cely tistak strcite do jine krabicky, zadny problem nevidim
(ale to uz asi neni reseni). BTW, mate uz ty burty koupene? Ja jsem taky
uvazoval, ze si jich par poridim, a ted jsem v GESu videl zajimavou vec -
plastovy "obal" na AA clanek, ktery z toho udela maly, resp. velky burt. To
mi pripada docela zajimave, tuzkovek mam spoustu a ty burty bych vyuzil
jenom obcas, a pritom ty nabijeci burty nemaji zase o tolik vetsi kapacitu a
navic casto ani neni nejak velka kapacita potreba (navic jsou dost drahe),
spis se cloveku nechce porad kupovat suche clanky (nijak levne).

- za ty penize bych ji klidne i doporucil. Vyhodou je ze umi AA i AAA (a
malym proudem i 9V) a hlavne ze je vicekanalova, naproti tomu nevyhoda je v
tom, ze ma zvlast adapter, treba ty od Sanya maji jenom napajeci kabel a
jsou lehoucke, takze treba na cestovani budou lepsi. BTW, asi 3 dny pote co
jsem ji koupil v GME, jsem tu MW3278 videl v trochu jinem baleni i v GESu
(za stejnou cenu), a ten napajeci adapter vypadal o dost mensi a mel takovy
ten podlouhly tvar ala nabijecka k mobilu, takze bych rekl, ze by mohl byt
spinany. U te me je ten zdroj o neco vetsi a dost tezky, evidentne je v tom
normalni sitove trafo.

Pokud by vas to zajimalo tak sem jsem dal nabijeci krivku tech 1700mAh NiHM
namerenou v teto nabijecce:
http://www2.inmail.cz/UFS.htm?ID=31074&UID=7073&UKEY=hXJbe19225P0SPkIqaOfu9H
3v
http://www2.inmail.cz/UFS.htm?ID=31075&UID=7073&UKEY=hXJbe19225P0SPkIqaOfu9H