Je specialni nabijeci obvod CCS9620 a spol. jen PIC16F628?

Radek a Petra Vickovi rvicek@quick.cz
Pondělí Květen 23 19:18:07 CEST 2005

Co se tyka teploty tak obecne vyrobci nedoporucuji pri nabijeni jit pres
40-45stC - pokud clanek uchladite tak ani neni nutne ke konci stahovat
proud.

Otazkou je proc nabijet tak velkym proudem. Priblizne se da rict, ze zhruba
ideal je nabijet stejnym proudem jako se vybiji - neberte to doslovne nebot
clanky ktere daji treba 50A nelze nabijet 50A, to uz ale nelze mluvit o
vybijeni - tedy to pravidlo plati pro bezne doporucene vybijeci smysluplne
proudy. Tedy treba u fotaku pokud bere treba 1A idealni je nabijet zase 1A.
Vychazi se z toho, ze struktura krystalu na elektrodach je optimalni diky
sejnym podminkam.
Cim vetsi nabijeci proudy tim jemnejsi struktura a tim mensi Ri, ale i vetsi
samovybijeni. Samozrejme to plati i naopak cim mensi proud tim hrubsi
krystaly vetsi Ri a mensi samovybijeni.

Teorii ohledne toho jak se starat o NiXX je spousty (vcetne spousty zkazek o
pametovem efektu), ale to co jsem napsal vyse zacina vetsina modelaru
uznavat. no se staci kouknout cim ted krmi nove nabijecky pohonne niklaky.

RadekCX