Fwd: Zdroj 12V 8A

Jirka zaloha@volny.cz
Pondělí Květen 23 11:20:57 CEST 2005

Kamil Rezac napsal(a):

> Na pristi generaci robota (do ktere asi prijde Athlon64, pokud mi v tom
> nikdo nezabrani), budeme potrebovat pro krmeni mainboardu dva zdroje,
> kde kazdy da spickove 8A na 12V. A napajet se musi z baterii, nejspis
> LiPol, napeti baterii by samozrejme melo byt nejlip taky 12V, ale to asi
> nepujde, takze rekneme z 18V.
>
> Stacil by samozrejme i jeden 15A zdroj.
>
> Z jednoho zdroje se bude napajet ATX zdrojik CarPower, z druheho primo
> procesor na mainboardu pres ATX12V konektor.
>
> Lze pocitat, ze za normalnich okolnosti bude odber ze zdroje vyrazne
> [...]

Nepisete vubec nic o tom, jak dlouho to ma vydrzet, jaka je pouzitelna
vaha/rozmery...atd.

Mozna by bylo reseni pouzit primo skutecne tvrde NiCd clanky (napr.
Sanyo RC2000 ci RC2400), za urcitych okolnosti by nemusela byt nutna
stabilizace (zalezi na tom, jestli to dale ma stabilizatory - CPU
predpokladam ze ano, to ostatni musite vedet sam). Jinak je pochopitelne
mozne pouzit takovych clanku vic a zaradit step-down menic, je jich
dostatek. Jedny z nejlepsich ucinnosti mivaji reseni s obvody MAXIM, ale
chce to i opravdu kvalitni jadra pro tlumivku (mozna nejvetsi problem),
FETy a diody (obvody obvykle pracuji na dost znacnych frekvencich).

--
Jirka