Domaci automatizace

Marek Pavlu marekpavlu@mybox.cz
Čtvrtek Květen 19 19:04:49 CEST 2005

Zdravim,

// -----Original Message-----
// From: hw-list-bounces@hw.cz [mailto:hw-list-bounces@hw.cz] On Behalf Of
// MK
// Sent: Thursday, May 19, 2005 10:07 AM
// To: HW-news
// Subject: Re: Re[4]: Domaci automatizace
//
// > Takze srovnavate nesrovanatelne, ja se vubec nebavil o srovnavani
// vykonu
// > pri
// > prenosech pres Ethernet, protoze jsem hned na zacatku rekl, ze lze
// vyuzit
// > jen ten OS, coz mam pocit, ze Kralik zadny OS nema.
// > Stejne tak si prosim povsimnete, ze ja jsem nebyl ten, kdo pouziti
// > nejakeho
// > OS navrhnul jako první, jen jsem ukazal konkretnim smerem:).
//
// Opravdu se omlouvam, ale pres mou vrozenou slusnost musim konstatovat ze
// kecate :-))))
[M.P.]
Timto se omlouvam za svou schizofrenii, asi lithium rano nezabralo:), ale
fakt netusim, kde kecam.

// Pouze vznasim kriticke pripominky proti pouziti neceho, co neprinese
// jediny
// pozitivni efekt.
//
// 1)
// Nikde jem nenapsal jedine slovo o vykonu pri prenosech po Ethernetu :-
// ))))
[M.P.]
To ze porovnavate vykon podle vykonu pri praci nad Ethernetem jsem dovodil
prave z klicove kombinace "socka na Styxu" :))) a podobne, cimzto se
ospravedlnuji tim, ze mi ujel nejaky heuristicky algorytmus mozku:))))...

//
// 2)
// Nedejte na pocity :-))
// Kralik samozrejmne OS ma, respektive muzete jej volitelne pouzit.
//
[M.P.]

Uz jsem o neco malo chytrejsi, jeste to sice neni ono, ale kazda kapka je
dobra:). Nicmene jsem trosku nebyl nadsen tim, ze tu kolovaly zminky o
nastandardnosti oproti ANSI C u tech kraliku:(.

// 3)
// Pokud oklestim Ethernut o Ethernet, tak mi zustane pouze ATmega128, 32kB
// SRAM
// a nejaky nevyuzity balast okolo - nac mam tedy vubec nejaky Ethernut
// pouzit??
[M.P.]

Ethernut je otevreny projekt vcetne schemat, alespon pokud vim, takze co
brani si vzit ATmegu128 a 32kB SRAM a udelat si vlastni modul?
Mym ukolem neni a nebylo preferovat nektere vyrobky, ja jsem jen ukazal
nejakym konkretnim smerem na navrh pouzit nejaky RTOS a jsem za to
bit:(((...

//
// 4)
// NUT OS asi duvodem pro pouziti Ethernutu nebude - sorry, ale ten mohu
// naprosto
// bezproblemu pouzit na libovolnem HW, pripadne mohu sahnou po rade jinych
// RTOSu.
//
[M.P.]

Ale proc ne, vzdyt ja jsem dogmaticky netrval na Etherutu a Nut/OS.

// 5)
// Ethernut a ARM - muzete mi nejak rozumne vysvetlit nac ho v DA pouzijete
// ????
[M.P.]

Myslenka to byla prosticka, napisu to dnes pro ATmegu128 a za nejaky ten
rok, az budu v danem modulu chtit delat neco rychleji nebo zpracovavat vetsi
mnozstvi dat z nejakych cidel, ci něco uplne jineho, tak jen presadim modul
pro ARMa, upravim par rozdilu oproti Atmega128, prekompiluji nasypu a jedu.

Porad lepsi reseni nez udelat novy modul a ARMem a jeste k tomu zazit psat
celou aplikaci od podlahy:))).

Copak ja vim, co za ptakoviny člověka napadne za pet let:). Kazdopadne vždy
se neco najde.

Ten druhy duvod, proc jsem pozdeji ještě zminil ten ARM je, ze jste
poznamenal neco o te "Socce na Styxu" a taky o nizke vykonnosti Nut/OS na
Atmega128.  Na ARMu by to bylo urcite rychlejsi:))).

//
// 6)
// Pokud pouziji Ethernut bez Ethernetu, tak mam 50% HW nepouziteho,
// ale proste na te desce je - kdezto v pripade Kralika mi nic nebrani
// pouzit moduly bez Ethernetu a pouze v pripade, kde Ethernet chci
// je zamenit za modul s integrovanym Ethernetem.
[M.P.]

Jenze Ethernut neni prece jen o napojeni neceho na Ethernet.
Stejne tak umi behat bez cipu, stejne tak muze byt napojen na modem pro PPP.
Nebo jen hola Atmega128 a SRAM. Ke koupi cehokoliv jsem nikoho nenutil(není
to ma prace), klido pido si muze kdokoliv, kdo ma zajem dodrzet minimalni
standard pro beh Nut/OS a provozovat na svem HW jen a jen ten RTOS:))).

//
// Mezi nami devcaty - aplikaci, kde Rabbit zprostredkovava sledovani a
// ovladani
// baraku pres web jsem uz delal. Naprosto necekane jsem se k ni nechal
// inspirovat
// jinym existujicim projektem s Rabbitem dohledatelnym v siti.
[M.P.]

Cozpak jsem, devcata, rekl, ze to s kralikem nejde??? :))).

//
// Mimochodem, Ethernut sleduji od jeho vzniku par sitovych aplikaci jsem
// udelal,
// ale pohrichu zadnou s Ethernutem - duvod je velice prosty a nekolikrat
// jste
// ho
// sam zminil - cena, pohodlnost a rychlost vytvoreni aplikace :-)))))))
//
[M.P.]

No nevim, ja si s tim uz nejakou dobu hraji a zas tak nepohodlne to neni:).
Plusem je, ze se vi, ze kdyz Atmel zajde, tak do te doby uz nejspis bude
kompletni port pro Army. Prace tak nevyjde v nivec. Stejne tak si muzete
udelat vlastni HW, bude-li Vam to milejsi:))).

// V kazdem pripade se ale v pripade Ethernutu, Rabbita, ARMu jiz bavime o
// nadstavbovych
// soucastech DA, pripadne o konkretnim rizeni toho, ktereho subsystemu
//
[M.P.]

Ne, ja jsem stále zduraznoval jen a jen to pouziti Nut/OS, coz je jaksi
soucast Ethernutu, vse ostatní spojene nejak k Ethernetu bylo v tu chvili
pro mne nepodstatne:).

// >PS: Spojeni "socka na Styxu" je hodne Vas, klasika, takze Vy jste mne
// >tentokrate neprekvapil:(((.
//
// Ja uz malokoho prekvapim :(((
// V posledni dobe snad jedine tim, ze se mi zacinaji trochu libit PIC18
// (ale
// jen trochu)
//
[M.P.]

No to bylo znacne prekvapeni:))).
Skoro mi slza ukapla, kdyz jsem slysel o te, castecne, zmene viry:))).
Jen jsem tosku kriticky ke smerovani nekterych věci u PIC18, hlavne ten
zasobnik, ac jo:))).

// S pozdravem
// MK
//

S pozdravem,
		Marek pavlu
---
avast! Antivirus: Odchozi zprava cista.
Virova databaze (VPS): 0520-3, 19/05/2005
Testovano: 19.5.2005 16:13:11