Domaci automatizace vytapeni

Pavel Novotný novotny.pp@atlas.cz
Pondělí Květen 16 14:50:25 CEST 2005

Nerad bych aby ma uvaha nad ekologicnosti TC vyznela jako, ze jsem nejaky
militantni ekolog nebo ze jsem odpurce TC, ani jedno neni pravda.
Osobne bych rad TC poridil, ale prilis mi nevychazi ekonomika takoveho
pocinu, ale zatim jsem TC zcela nezavrhl, v kombinaci s bazenem se mi mozna
vyplati.
Ucinnost maleho kotle na uhli je cca 80% a neni nijak drasticky nizsi nez
toho v elektrarne.
S odsirenim mate teoreticky pravdu, ale v malych kotlech se zase nespaluji
takove "sra..y" jako v rade elektraren a obsah siry v uhli z Bilini neni az
tak tropicky.
Porovnani nakladu je obecne problem, ale i pri zapocteni vsech nakladu
vychazi vytapeni hnedym uhlim mirne prizniveji nez TC.
To ze je topeni uhlim pracnejsi nez TC je spise ekologicke plus pro uhli,
nuti obsluhu se hybat coz je pro ni priznivejsi a tim snizuje konzumaci
zdravotni pece coz snizuje energetickou narocnost topeni uhlim :-)

>Troufám si tvrdit a zkuste to technicky vyvrátit, že všechna TČ běží na
ekologickou energii vyrobenou jinde než v tepelných elektrárnách :-)
Ale jiste, pokud uzivatele nemaji onen rakousky separator jaderne energie a
to jeste prepnuty do revezniho modu tj. tak aby propoustel pouze tu jadernou
a volitelne vodni energii (vodni elektron je zhruba o 30% tezsi, nasakly
vodou) tak netreba nic vyvracet 7 z 10 elektronu je z uhli (jsou to ty
tmavsi) :-).

Ale vazne rozhodne nejsem odpurce TC, ale tak nejak nedokazu pochopit proc
MZP podporuje TC, slunecni kolektory a jine relativne spektakularni zdroje a
neco tak jednoducheho jako je topeni peletami, obilim a hlavne masivni
izolace podporovano neni. Vznika tak dojem, ze ti co topi TC + SK a
elektrinu vyrabi eleSK jsou ti jedini a pravi ekologove, proto je stat
podporuje a ti co topi drevem, a obkladaji sve domy tumani izolacnich hmot
jsou silenci a znecistovatele zivotniho prostredi.

P.S. Sveho casu jsem si zkusil spocitat skutecnou ucinnost elektraren CEZu
tj. vzal jsem TJouly ktere nakoupila ele. Prunerov v podobe uhli za 1rok a
kolik elektriny tato elektrarna za stejne obdobi dodala do site, radeji se
neptejte k jakym cislum jsem dosel :-)