OT: MCU v autech Re: Lide, neblaznete! Re: Domaci automatizace

Pavel pavel_t@centrum.cz
Neděle Květen 15 13:48:03 CEST 2005


Vicemne souhlasim.

> .......jednou bude v autech misto tyce od volantu k prevodce rizeni 
> nejaka elektronika ( mam tim na mysli nejaky senzor otoceni volantu - a 
> u kol prislusne akcni mechanismy - serva).........
> Doufam, ze to snad tak daleko nedojde.

Ale uz doslo, uz doslo. Minimalne koncem 70tych let byl koncept takoveho 
vozu kdy byl prenos elektricky, mnohokrat totez bylo hydraulicke. 
Nicmene (i podle me) nastesti plati predpis, ze prevod musi byt ciste 
mechanicky a muze mu byt pouze asistovano - posilovac rizeni. Totez 
plati i u provoznich brzd (kdysi byly mechanicke a nejaky cas nemohli 
prorazit hydraulicke a jiz takovych 50 let na mechanickou brzdu 
nenarazite) ale ted se snazi do seriove vyroby prosadit (mozna uz 
prosadil) Bosch elektronicke brzdy...

> Myslenka, ze se me neco podobneho  stane v aute pri 80 Km/h na silnici v 
> aute, kde od volantu chybi ta zelezna tyc je docela neprijemna...

No on se Vam muze povolit sroub (matice) u ridici tyce ci neco podobneho 
ale uznavam, ze ta pravdepodobnost je mensi. Stejne tak se muze nejakym 
zpusobem poskodit posilovac.
BTW: Vzpominam si na jednoho vojaka co vezl T815 s poskozenym 
posilovacem z Janovic do Klatov na opravu, jste tusim z Klatov takze si 
tu cestu jiste predstavite pro ostatni je to cesta tak na 10minut takze 
necelych 10km, pry 3 krat musel zastavit na odpocinek a jeste malem 
sejmul branou i se zavorou, vylezl a byl hotovej. Pro predstavu ten vuz 
vazi cca 15tun prazdny, ma 4 zatacena kola (2 maji polovicni uhel) 
celkem je kol 8. Posilovac je resen prepoustecim ventilem na ridici tyci 
a pistem s olejem, ktery pusobi na prevodku rizeni. Kdyz to fungovalo da 
se volantem tocit temer jednim prstem jako u osobaku.

Pavel




Další informace o konferenci Hw-list