OT: MCU v autech Re: Lide, neblaznete! Re: Domaci automatizace
Pavel
pavel_t@centrum.cz
Neděle Květen 15 13:48:03 CEST 2005
Vicemne souhlasim.
> .......jednou bude v autech misto tyce od volantu k prevodce rizeni
> nejaka elektronika ( mam tim na mysli nejaky senzor otoceni volantu - a
> u kol prislusne akcni mechanismy - serva).........
> Doufam, ze to snad tak daleko nedojde.
Ale uz doslo, uz doslo. Minimalne koncem 70tych let byl koncept takoveho
vozu kdy byl prenos elektricky, mnohokrat totez bylo hydraulicke.
Nicmene (i podle me) nastesti plati predpis, ze prevod musi byt ciste
mechanicky a muze mu byt pouze asistovano - posilovac rizeni. Totez
plati i u provoznich brzd (kdysi byly mechanicke a nejaky cas nemohli
prorazit hydraulicke a jiz takovych 50 let na mechanickou brzdu
nenarazite) ale ted se snazi do seriove vyroby prosadit (mozna uz
prosadil) Bosch elektronicke brzdy...
> Myslenka, ze se me neco podobneho stane v aute pri 80 Km/h na silnici v
> aute, kde od volantu chybi ta zelezna tyc je docela neprijemna...
No on se Vam muze povolit sroub (matice) u ridici tyce ci neco podobneho
ale uznavam, ze ta pravdepodobnost je mensi. Stejne tak se muze nejakym
zpusobem poskodit posilovac.
BTW: Vzpominam si na jednoho vojaka co vezl T815 s poskozenym
posilovacem z Janovic do Klatov na opravu, jste tusim z Klatov takze si
tu cestu jiste predstavite pro ostatni je to cesta tak na 10minut takze
necelych 10km, pry 3 krat musel zastavit na odpocinek a jeste malem
sejmul branou i se zavorou, vylezl a byl hotovej. Pro predstavu ten vuz
vazi cca 15tun prazdny, ma 4 zatacena kola (2 maji polovicni uhel)
celkem je kol 8. Posilovac je resen prepoustecim ventilem na ridici tyci
a pistem s olejem, ktery pusobi na prevodku rizeni. Kdyz to fungovalo da
se volantem tocit temer jednim prstem jako u osobaku.
Pavel
Další informace o konferenci Hw-list