OT cestina ?

Václav Ovsík vaclav.ovsik@i.cz
Středa Květen 11 08:10:36 CEST 2005

On Wed, May 11, 2005 at 07:32:07AM +0200, Jan Kral wrote:
> Celou dobu tvrdim, ze to neni vzdycky na strane odesilatele nebo
> prijemce, ale muze byt i CESTOU. Uz nevim jak jinak to napsat. To
> zmrseni jsem psal rucne :-), abych ilustroval jak dobre se takto
> zmrseny mail cte a ze i kdyz ma prijemce a vy vse dobre nastaveno,
> muze takto zmrseny mail prijit.

Tak tohle neni pravda. MTA (mail transfer agent) zmrsit mail nemuze
(snad jedine co me ted napada je, ze zprava by byla 8bitova a MTA by
podporoval pouze 7bitu, ale to uz snad dneska historie). Zmrsit muze
mail treba procesor konference, ktery telo zpravy zpracovava (pridava
paticku apod.) Nikoliv ovsem MTA. MTA telo predava tak jak je, vsima si
pouze hlavicek. Navic dnes jsou jiz MTA asi vetsinou 8bit clean, takze
ani neni treba Base64 nebo QP kodovani, ale slusni klienti to stejne
delaji (prevadi telo zpravy do 7bitoveho kodovani).

Zmrsit postu muze predevsim MUA (mail user agent), at jiz v podobe
lokalni aplikace nebo ruzne webove apliklace poskytovatelu.

--
Zito