Toyota Prius bylo RE: OT: Stanley Meyer - Water Fuel Cell

Radek a Petra Vickovi rvicek@quick.cz
Sobota Květen 7 18:00:34 CEST 2005

> Ono je to "drobet" jinak. Ta soustava elmotor - aku pokryva
> hlavne oblast akcelerace/decelerace, coz je to, kde konci
> vetsina energie (za predpokladu, ze auto je aerodynamicky a
> jinak optimalizovane a nejezdi se s nim velmi rychle).
> Ucinnost motoru i jako generatoru bude velka (i s ohledem na
> pracovni napeti), cili zbyva uz jen ucinnost regulace (s
> MOSFETy zadny problem)a ucinnost elchem. procesu aku.

Ale ja to chapu, ale v tom dokumentu se pise, ze aku pokryje provoz
elektromotoru cca 200s - rozjezd auta muze byt i treba pozvolny a vetsinou
take je, ale brzdeni se vetsinou odehrava mnohem prudceji - mam pochybnosti
jak behem nekolika sekund kdy brzdite to do ty baterie nacpete zpatky (bez
toho aby se z nich slikla buzirka). A dale hypoteticky lec dle meho naprosto
bezny pripad - pri pojizdeni v ucpanem meste kdy - jste se rozjel po cervene
a jedete na aku a v urcitem momnente pripnete spalovak - pak musite nejakou
dobu jet na spalovak jenze v tu chvili prijedete k dalsi cervene - v
bateriich mate malo. Co bude pak? A to nemluvim vubec o tom ze vam mezi tema
dvema cervenyma jeste vlezou dva prechody kde musite rychle zabrzdit.

> Nemyslim si, ze byste to dokazal vymyslet lepe nez tym
> konstrukteru Toyoty....

Puvodne jsem se ptal zda to ma nekdo vyzkousene nebo vi jak to cele funguje
v realu - co me napada tak je mnoho otazniku o kterych vyrobce mlci nebo
spis o nich nikde nepise (viz ty baterie a jeden vadny clanek).
To ze to neumim vyrobit a zkonstruovat neznamena, ze nejsem schopen zjistit,
ze to nedela to co od toho chci nebo mi to neslouzi jak ma.
Vetsina lidi take neumi napsat OS Windows, ale nadavaj na nej vsichni jak je
strasnej.

RadekCX