Toyota Prius bylo RE: OT: Stanley Meyer - Water Fuel Cell

Pavel pavel_t@centrum.cz
Sobota Květen 7 12:31:11 CEST 2005


> vynalez, v kastli z osobaku byl motorek z mopeda, alternator ci dynamo, 
> baterie, elektromotor..... senzace jako noha, zblblí novinari se predbihali 
> a honili senzaci, ale skutek utek.

No podobnou vec zkousela koncem 80tych let snad primo Skodovka nebo 
nekdo s jejim pozehnanim. Jde o to, ze bylo zmereno, ze u Favorita je 
potreba na udrzeni rovnomerneho pohybu pri tusim (zhruba to tak je) 
80kmh cca 1.5kW vykonu, samozrejme na akceleraci je potreba vice (a 
leckdy nestaci ani tech 46kW vykonu 136 ale to je o necem jinem). Toto 
samozrejne plati prakticky pro jakykoliv vuz jen hodnoty se vice ci mene 
lisi. Vznikla prave nejaka koncepce kdy na akceleraci by byl pouzit 
velky motor a na jizdu maly coz mel byt elektromotor, pokud vim skoncilo 
to na tom, ze problemu vice nez dost a uzitek temer zadny. Urcite to 
nebyl ojedinely pokus a asi to zkousel kdekdo. Vzpominam si ze nekdy v 
90tych letech prisel VW s modelem Polo nebo Golf ktery byl sice ciste 
benzinovy ale elektronika vzdy kdyz motor nebyl potreba vypnula a ridici 
stacilo opet slapnout na plyn aby byl motor spusten. Toto pry bylo (to 
si umim zive predsavit) nepohodlne a v konecnem dusledku neekologicke 
zustalo snad jen u par studijnich vozu. Pokud si dobre vzpominam tak 
Ferda Pich pred par lety (snad pri svem odchodu z VW) prohlasil ze 
dojede v pokusnem vozidle z Woflburgu na nejaky autosalon se spotrebou 
do 1litru nafty na 100km a to se mu povedlo (pokud to nebyla blamaz) za 
0.95l.

> Navic nechapu, ze v klidu tedy treba na cervenou ten motor nebezi - tedy je
> treba jej nastartovat a zatim se vzdy psalo o tom ze pri startu tech
> exhalaci vznika nejvic.

No to byl i problem toho vyse zmineneho Pola. Pokud ale vim tak Prius ma 
motor spoustet prevazne do behu (vuz je rozjety tim elektromotorem) a ne 
do volnobehu, toto ma byt elektronicky pry zvladnuto tak, aby to 
exhalaci vyprodukovalo co nejmene. Sice si to dokazu predstavit ale 
nakolik je to realne a ucinne neumim posoudit.

Osobne si Prius dokazi predstavit jako usporne vozidlo mimo mesto, do 
mesta bych bral cistokrevny elektromobil. Kdybych jezdil do prace autem 
coz je cca 12 - 15 km/jedna cesta po Praze urcite by nebyl problem s 
akumulatorem, v praci ho dam opet nabit (spise nejak pripojim auto). 
Toto by se mi libilo, jediny problem by byl ucpane silnice...

Pavel




Další informace o konferenci Hw-list