Napájecí adaptéry

Jirka zaloha@volny.cz
Pátek Květen 6 12:28:39 CEST 2005

Kručinský Ladislav napsal(a):
> Dovolím si polemiku - kondenzátor na 50 / 100 Hz vám vyjde nepoměrně
> větší a tedy méně spolehlivější. U 100 kHz spínaného zdroje za
> rekuperační tlumivkou nejsou už z principu žádné obdélníky. Mám tady
> 12V spínaný zdroj k tiskárně HP a jede mi už cca 3 roky bez odstávky
> a bez problému. Ve firmě taky nevím o tom, že by s nimi byly nějaké
> zásadní problémy. Takže si myslím že je co řešit...

Jenomze:

1) budete se mozna divit, ale "zelezne" a spinane zdroje se
srovnatelnymi parametry maji zcela srovnatelne hodnoty vystupnich C -
duvodem je treba to, aby spinany zdroj nemusel svou zv. smyckou reagovat
na vykyvy v odberu... Krome toho netusim, co jste mel na mysli tou
zavislosti spolehlivosti na velikosti - vite, ze u spinanych zdroju a
beznych nizkoimpedancnich elytu tomu byva presne naopak?

2) spinane zdroje tak do 100W se delaji jako flyback (tim spis ty
spotrebni) - tedy tam neni akumulacni/filtracni indukcnost a vystupni
elyt menice je velmi pulsne zatezovan.

3) tech elytu je ve spinanem zdroji vic (a to je podstatou problemu),
krome toho dnesni vyrobky jsou proste silene odflaknute, soucastky
poddimenzovane a typove nevhodne/nekvalitni, vsechno Made in PRC.

Pane Krucinsky, opravami zdroju a jine spinaci techniky se leta zivim....

--
Jirka