Proklety alternator do Felicie - nebo nemehlo pred autem?

radek kasal radekkasal@seznam.cz
Středa Květen 4 22:43:10 CEST 2005


Nejdříve jsem prodrátoval kostru alternátoru s záporným pólem baterie a
regulátoru. Nepomohlo to. Tak jsem si udělal "rozborku a sborku"
alternátoru. Vypreparoval blok diod, ani jsem je neodpojoval od sebe a
od chladiče. Odpojil - pól baterie, natáhnul asi metrový drát, připojil
na první diodu a začalo pršet. Nejdřív trochu rouhání se na téma počasí
a ten nahoře. Pak jsem natáhnul delší dráty až do garáže a skovaný před
deštěm začal měřit napětí na zatížené diodě. Zapnuté potkávací světla u
auta, proud diodou kolem 12A. Napětí v propustném směru na diodě
0,93V-0,96V, v jednom případě 1,02V (že by byla na odchodu?). Pěkně
diodu ohřát na teplotu 60stupnu Celsia, pak rychle změřit napetí na
diodě v závěrném směru. Poslední měřená dioda v propustném směru ale
nevedla, byla to ta co jsem ji dával novou. Proměřováním jsem zjistil,
že dioda je v pořádku a závada je v kontaktu mezi diodou a chladičem do
kterého je zalisovaná. Chladič je z hliníku a dioda v něm dobře drží ale
kontakt špatný. V případě měření pomocí testeru diod špatný kontakt
měření neovlivnil. To se potvora tvářila jako v pořádku.   
 Nenapadlo mne nic lepšího než připájet na hliníkový chladič kus
měděného drátu a ten druhým koncem připájet na pouzdro diody. Uvidíme co
to udělá časem, snad to bude dobré.

Tak jsem se díky vám, Pavle a Jirko zas něco naučil

Díky
Radek 
 

> -----Original Message-----
> From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz]
On
> Behalf Of Pavel
> Sent: Wednesday, May 04, 2005 12:02 PM
> To: HW-news
> Subject: Re: Proklety alternator do Felicie - nebo nemehlo pred autem?
> 
> > Proměřoval jste někdo diody na alternatoru za chodu? Mohou se chovat
> > jinak než bez zatižení a jak to zjistit? Jak zjistit kvalitu
kontaktu
> 
> Uz jsem to chtel napsat kdyz jste to popisoval poprve ale nenasel jsem
> cas. Diody (nejen do alternatoru) je dobre merit pri zatizeni, uz jsem
> narazil na diodu do alternatoru ktera merakem (par uA nebo mA) byla OK
> ale pri zatezi (zarovka viz nize) nikoliv resp. fungovala jako vratna
> tepelna pojistka. Dobry test je akumulator a zarovka do hlavnich
svetel
> do ktere pustite proud pres merenou diodu, je dobre tez merit ubytek
na
> diode a diodu nechat trochu zahrat (bacha pokud je vymontovana z bloku
> neni chlazena a snese tim mene!).
> 
> > 2)Krátké uhlíky na regulátoru, vyměnil jsem regulátor,
> > vybroušené sběrné kotoučky na rotoru - vyměnil jsem je, a ještě
> > ložisko.
> 
> Lozisko pokud v nem necitite rukou vuli tak nebude pricinou popsane
> zavady, drive se zacne projevovat akusticky nez elektricky. Jak jste
> menil komutator? Ten lze jen presoustruzit (casto staci  jen jemne
> srovnat smirglem a vycistit), pokud jste jej tedy nejak menil, mate
jej
> dobre pripojeny k civkam, totez plati pro stator ktery jste odpajel.
> 
> Jeste je jedna moznost, mate dobre ukostreny motor a akumulator?
> 
> > Ted už mne napadá vyměnit celej alternátor, ale ta pohana u tak
> > jednoduchého zařízení.
> 
> To snad nebude nutne, pokud jste z Prahy tak nakonec muzete zkusit
firmu
> ktera sidli vedle PALu ve Kbelych za rozumny peniz Vam jej opravi a
> premeri. Nejsem si ale 100% rici jestli tam jeste jsou, az pojedu
okolo
> mohu se mrknout.
> 
> Pavel
> 
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list@list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list





Další informace o konferenci Hw-list