Re[2]: Začínám s PIC

Martin Šaněk sanek.martin@volny.cz
Čtvrtek Březen 31 18:44:29 CEST 2005

Dobrý den,
je skoda takovy pesimisticky zaver. Ja jsem Vam neodepisoval, ale
tohle me trochu "nahlodlo" :-). Taky "delam " s PICama. Problem Vaseho
dotazu pro tuto komunitu nebyl ani tak v odbornosti (te je tu opravdu
hodne), ale ve zpusobu, v jakem jste se zeptal. To neni vytka. Pokud
tuto konferenci nesledujete jako ja( a spousta dalsich) nekolik let,
tak vazne nemuzete pochopit (bez urazky) nektere odpovedi. Takoveto
"valky" se tady vedou tak jednou za pul roku a způsobi je prevazne
nekdo, kdo prijde nove. Urcite nema spatne umysly jenze nekteri lide
si to proste nemohou odpustit "si zaryt".
Lide typu "pana Jiriho" jak ho naziva Kosta Vam poradi se spoustou
veci i mimo konferenci. Jenze musi se predevsim zivit a az potom jim
na tohle zbyva cas. Ale mozna by jste se divil co vsechno je tato
konference schopna vyresit. Pokud jeste budete mit naladu, tak se
podivejte do archivu.
Zacal jsem s  procesory (obecne at zase nezavdam pricinu) prave na
zaklade tehle konference. A snad to bude pro me plus, za prave na PICy me
obratil PAN Jiri. Nedelam to na kseft (i kdyz nekdy by se to hodilo
:-) ale proste si jen tak hraju :-))) Proc ne? A na to je PIC prima.
Jestli se to nekomu nelibi, tak je to jeho vec. Clovek hned nemusi
psat v assembleru programy pro Pentia, aby se doma nenudil....
No a kdyz uz jsem u toho, pomoci toho hrani jsem udelal brachovi domu
programator k topeni, ze jsem se az sam divil co vsechno to umi a
jeste vice jsem se divil, kdyz jsem mu pocital cenu za soucastky. Bylo
to totiz levnejsi (asi o 1000) nez koupeny, ale dela to presne to, co
si on vymyslel. No a o to preci jde?

S pozdravem,
 Martin
 sanek.martin@volny.cz
 p.s. dobra rada _> priste se zeptejte na urcitou vec. Cim jednodussi,
 tim lepsi. Pak na dalsi a postupne si postavte doma treba reaktor.
 Verte mi, vedecky potencial tu je...

mcc> Tato diskuze byla pro mě přínosná hlavně tím, že jsem se ujistil o mé
mcc>  správné volbě při výběru typu jednočipu. Ne, že bych byl přesvědčený
mcc>  o tom, že je PIC nejlepší. Já jsem jenom šťastný, že jsem se neobrátil
mcc>  na tuto konferenci o radu. Naštěstí jsem si určil priority. Chtěl jsem
mcc>  součástku hlavně velmi rozšířenou, kterou zná hodně lidí a kterou bez
mcc> problému seženu kdykoliv budu potřebovat. A jak už jsem tady psal,
mcc> rozhodla hlavně firma Asix. Nejdřív jejich WWW stránky a potom
mcc> jednoduchý kurz. Myslím, že ten mně ušetřil mnoho času. Stejný princip
mcc>  mě také donutil k napsání mého dotazu na této konferenci. Chtěl jsem
mcc> zjistit co nejvíce zdrojů, které by mě inspirovaly, jak to dělají zkušenější.
mcc>  Bohužel jsem čas spíš ztratil. Poctivě jsem totiž přečetl všechny reakce.
mcc>  No a to chvíli trvalo. K mým dotazům se však vyjadřovala pouze hrstka
mcc>  diskutujících. Těm velice děkuji. Ostatním bych raději poradil, aby si
mcc> založili jiné téma a dohadovali se mezi sebou. Neodpustím si přece jenom
mcc>  svůj názor. Když už tady bylo přirovnávání k autům, tak ho použiji. Na
mcc>  práci si raději pořídím nějaké obyčejné auto s perfektním a rychlým
mcc> servisem někde poblíž než super sporťáka, s kterým si nebude nikdo
mcc> vědět rady. Stejně musím jezdit jen devadesát.
mcc>  A PIC mně zatím ve všem vyhovuje. Nechci vyvíjet nějaké super
mcc> rozsáhlé aplikace, ale jednoduché a průhledné věci. A jsem přesvědčený,
mcc>  že na to jsou jednočipy určené. Mě až překvapilo, co všechno už je
mcc>  integrováno v součástce za 30 nebo 60Kč. Při těchto cenách raději
mcc>  použiji víc čipů s jednoduchým a průhledným softwarem, který budu
mcc> schopný upravit i za delší čas bez dlouhého studování toho, co jsem tím
mcc>  chtěl říct, než abych se chlubil, co ten můj nadupaný brouk všechno
mcc>  zvládne. Myslím, že na to mně bude PIC vyhovovat. A pokud ne,
mcc> ohlédnu se po jiném. Já na něm netrvám, ale zatím se mně líbí.
mcc> Jenom vás skromně žádám. Vyjadřujte se tématu. Já jsem tu poprvé
mcc>  a už dost zklamaný. Proč mám číst tolik dohadů o otázce, která mě
mcc> nezajímá.
mcc> A už jen poslední poznámka. Dosud jsem byl rád, že se pohybuji mezi
mcc> Techniky. Téměř vždy jsem se setkal se solidními, slušnými a
mcc> ochotnými lidmi. Poslední takovou pozitivní zkušenost jsem zažil
mcc> u již několikrát zmiňované firmy. Při dotazu na způsob zaplacení
mcc> objednaného programátoru za 2000Kč jsem dostal odpověď, kterou
mcc> jsem už dlouho neslyšel: „V balíčku bude přiložená faktura. Přeci si
mcc>  věříme.“ Tato konference ale na mě působí dost skličujícím dojmem.
mcc> Ikdyž tento můj příspěvek dokazuje, že člověk snadno podlehne touze
mcc> všechny přesvědčit o své pravdě. Slibuji, že pokud se do této konference
mcc>  ještě někdy vložím, už jenom s příspěvkem k věci (tedy myslím k
mcc> věci technického rázu).
mcc> S pozdravem „Jednočipům (a zvláště PICům)  zdar.    Matějíček

mcc> Připojte se přes RazDva a vyberte si jednu z nových cen v Bonus Clubu. Více na http://club.razdva.cz.
mcc> Hw-list@list.hw.cz