Rychlobaterky

Radek Vicek vicek.radek@cpost.cz
Čtvrtek Březen 31 07:46:36 CEST 2005

Modelari ted asi hlavne cekaji jak se vyvine nejaky patent v oblasti LiXX
technologie viz http://www.newscientist.com/article.ns?id=dn7081

V podstate jak to jeden kolega modelar volne prelozil:

Schopnost Li-xx článků odevzdávat náboj (dodávat proud) je omezena
schopností anody předávat elektrony do "akumulačního" elektrochemického
procesu. Američani (Altair nanotechnologies) vymysleli, jak běžný materiál
anody, uhlík, nahradit sloučeninou lithia a titanu. Výsledkem je mnohem
větší plocha pro přestup elektronů a zároveň vyšší odolnost anody proti
degradaci.

Výsledkem je Lithiový akumulátor schopný nabití za 6 minut, schopný podávat
mnohonásobné vybíjecí proudy s životností 20.000 cyklů.

Urcite je to treba brat s rezervou, ale byla by to bomba. Uz ted jsou
schopne lipolky dat 20C pri kapacite clanku 3200mAh.

RadekCX