zapnuta mikropajka

Pavel Novotný novotny.pp@atlas.cz
Pondělí Březen 28 12:41:42 CEST 2005

D je správně :-) Vypinani spotrebicu nemam reseno centralne tj. napriklad
vypnutím hlavního jistice u baraku, ale distribuovane tzn. Ve vetsine
zasuvek mam ovladaci rele rizene ridicim systemem domu. Spotrebice typu
lednicka, video, alarm, ridici systém jsou napajeny z neovladanych zasuvek.
Ridici system je napsan tak, ze umi rozlisovat spotrebice a ma definovanou
katerorii i pro spotrebice typu lednicka tj. nikdy nevypinat, ale nakonec
jsem neosadil vsechny zasuvky ovladacimi rele a tak tento mod vyuzivam jen u
PC. Az budu stavet novou generaci systemu (do noveho domu) musim ovladacimu
modulu volitelne pridelat detekci zapluni spotrebyce tj protekajiciho
proudu, hodi se prave u PC, který bych rad nechal zapnuty pokud je zaply a
vypnuty pokud je vyply a jede jen pomocny ATX zdroj (jednak to setri
eletriku a pak to prodluzuje zivotnost ATX zdroje). Dale by se na zaklade
tohoto udaje dal logovat provozni hodiny spotrebice atd.
 Takto mam reseny svetla, kdy vypinace jsou pouze slaboprouda ovladaci
zalezitost, ktera informuji ridici systém svetel o nejakem prani obsluhy,
dalsi informace prichazi z infra cidel od dalkoveho ovladace (v budoucnu asi
nahradim nejakou radiovou technologii, staci jeden snimac na cely dum),
cidel pohybu (vyuzivaji se cidla alarmu),cidla soumraku a casovych udaju
programu. U svetla se loguje provozni stav a pocitaji motohodiny, klasicke
zarovky mají definovan "pomaly" rozjezd a krome ON/OFF je u nich mozne
stmivani pomoci fazoveho rizeni.