Osciloskop, potenciometry, hmatníky

Rt jr@siliconbrain.biz
Středa Březen 23 16:23:58 CET 2005

Saša Svobodová napsal(a):

> Zdravím vespolek  :-)
>
>     díky své vrozené inteligenci se mi podařilo předchozí dopísek zazdít
> (asi) tak to holt nadatluju ještě jednou :-)
>
>     Chtěla jsem si konečně doopravit svůj osciloskop SURA jenžto byl
> vyroben v SSSR někdy před sto lety, ale který pořád hezky funguje a
> všechno ostatní na něm také.
>
>     Potřebuji však potenciometry jenž se dají přimontovat na přední
> panel o tloušťce 5mm. Lze je někde splašit v kusovém množství?

Bezne potenciometry Piher (plastove), co prodava GM, jdou namontovat na
panel tloustky 5 mm (ted jsem si to overil).

> Potom ještě potřebuju hmatníky na potenciometry s osičkou 4mm, ale ne
> nasunovací, co se dají všude koupit, ale ty montovací. Něco jako
> vyráběla TESLA ale ne tak ošklivé. Ty nasunovací nejdou použít proto, že
> pokud se pak potřebují sundat, vytrhne se osička a potenciometru.

Potenciometry, o kterych pisu, maji osicku vroubkovanou (tisicihran) a
nasouvaci knofliky jdou nasadit a sejmout lehce.

> Proto také potřebuju ty  potenciometry, jinak by sloužili do dneška. GES,GM,PS
> Conrad ... Všude jsem našla jenom ty nasunovací hmatníky,ale montovací
> ne.

Spatne jste se divala - Conrad ma v katalogu (ceskem) klestinovych a
sroubovacich knofliku celou stranku. Rocnik 2004, str. 656 a 657.

> A potom stejné hmatníky na přepínače s osičkou 6mm a s tím, že jdou
> přepínat jenom vééélikou silou.

Na prepinace bud knofliky s klestinou, nebo vytvorit na osicce plosku
pro dosednuti cerviku.

>     Dají se někde takové věci splašit v množství menším než malém a za
> ceny jenž se dají nazva lidové ? Potřebuju jich asi 20 a tak je cena
> docela podstatná (ale ne absolutně). Potenciometry potřebuju tři.

Hlinikove knofliky s cervikem na osu pr. 6mm jsem videl v GM, klestinove
zminene Tesla a Conrad, pak zasilkove velkoobchody typu RS, Farnell atd.
Moc pekne knofliky, futuristickeho i klasickeho provedeni, dodava fa OKW
(www.altopha.cz). Ceny ovsem nejsou lidove. Prumer je nekde okolo 150
Kc/kus.
--
Rt