dotaz - modulace OFDM

Pavel Krejci krepa.hw@seznam.cz
Úterý Březen 15 22:34:49 CET 2005

Olala,
jestli to neni pomotany trosku s CDMA...

To, co ja jsem se ucil o OFDM vypadalo trosku jinak...
Lze si to predstavit jako pralelni vysilani na vice nosnych
to ano, ale najednou. Na kazde te nosne je pak treba QPSK
modulace. Nosne jsou od sebe tak daleko aby spektrum na dane
nosne bylo v maximu a na od ostatnich bylo na tom danem kmitoctu nulove
-> ortogonalita. Kdyz se to zpracovava digitalne, tak lze
OFDM navrhnout tak, ze je to vlastne FFT.

Vyhoda OFDM je, ze puvodne vysoka bitova rychlost se rozlozi
na mnohem pomalejsi bitovou rychlost ale na mnohem vice nosnych
(treba 2k).