dotaz - modulace OFDM

Tony Malecky clouseau@seznam.cz
Úterý Březen 15 22:23:12 CET 2005

Nevim proc, respektive ceho to je zkratka, ale to co popisujete je FFSK. V
radioamaterskem provoze pouzivane frekvence 1200 a 2200Hz pro 1k2 rychlost
FSK se dela jinak, ma vetsi naroky na prenosovy trakt radiostanice a prenese
vyssi rychlosti. Moduluje se primo varicap oscilatoru a modemy ktere jsem
pro FSK stavel fungovaly tak, ze mely v epromce navzorkovanou sinusovku,
pred epromkou citac a takt 32xprenosova rychlost. V podstate se moduluje
primo seriovymi daty prenosu, ktera jsou timto vzorkem v epromce zaoblena na
sinus prubeh. Jelikoz pri tomto typu modulace je "smrtelna" kombinace delsi
posloupnosti stejnych bitu, tak se data upravuji scramblerem ktery data
koduje pseudonahodnou sekvenci. "Smrtelna" proto, ze by se pak na prijimaci
strane nedal separovat takt.
Uff, snad si to pamatuju alespon trochu spravne... a popsal jsem to aspon
trochu srozumitelne....

Doporucuji hledat neco jako G3RUH modem, DF9IC modifikace.

Podobna FSK modulaci je GMSK modulace, ktera moduluje v podstate stejnou
technikou. GMSK znamena Gaussian minimum shift keying.

Tony OK1HMA

>FSK je Frequency Shift Keying (klicovani frekvenci). Predstavte si dva
>generatory a mezi nimi prepinac, ktery ovladate modulacnim binarnim
signalem.