Symetrizacni clen pro 2,4GHz

Tony clouseau@seznam.cz
Úterý Březen 8 15:51:06 CET 2005

Dospel jsem ke stejnym poznatkum

Zkousel jsem par anten, sice dost primitivni metodou, a to namirenim na
kilometr vzdaleny AP a sledovanim netstumbleru, ale kazdopadne nebyl znat
patrny rozdil mezi tou yagi a quad smyckou nad protivahou. Plechovka se
chovala podobne. O neco lepsi byl vyrabeny quad ktery mel symetrizaci (WIMO)
a znatelne lepsi byla az plechovka v ohnisku 60ky paraboly (jak jinak..).
Predpokladam jen logicky ze yagi bude mit uzsi diagram nez quad a tak pro
smerovy spoj bych pouzil radsi tu yagi, kvuli odfiltrovani signalu ktere
nechci... Test sice primitivni, ale oproti zkouseni na mericim pracovisti to
ukazovalo jak to chodi v praxi, a tak +-dB zisku ktery by ukazal ktera z
uvedenych anten je nebo neni lepsi pro provoz stejne neni rozeznatelny...
SBF jsem nestavel, ale je na nej dost navodu od Matjase S53MV ktery je
vymyslel pro paketove linky.. jak na 1,2 tak na 2,3 Ghz.

Tony OK1HMA

Zdravim,

> V prodavanych yagi antenach se dela symetrizace meandrem na plosnem spoji.
> Sam jsem stavel dve Yagi na wifi, neco kolem metru delky a musim rici ze
> nechodily nic moc... Delal jsem to podle jedineho navodu na yagi kterej
jsem
> na netu nasel. Proc nefungovaly nic moc netusim, ale verim tomu ze
> symetrakem to nebylo.

ano, muj kamarad z radiotechniky (jinak neskutecna bedna...) vyrobil
a vymyslel plno anten na WiFi pasmo, ale s Yaginama pochodil nejhur.
Tvrdi, ze to je presnosti napajeneho dipolu. Pry to nepresnost
direktoru uz tolik nerozhodi.

Ja tohle jakozto laik neposoudim, ale od te doby nosim v hlave
myslenku nebo spis naivni sen udelat Yaginu napajenou cvereckem nebo
dvojctvereckem. Ze zkusenosti ma totiz biquad nepochopitelne dobre
vlasntnosti i pri nepresnem provedeni, smele souperi i s plechovkama
bez trychtyre. Az budu mit chvili casu hrat si s NECem (ja vim, ze
existuje Microwave studio, to ale nemam a neni nad program, kam se i
po roce 2000 zadavaji data ve formatu dernych stitku -- kdo neveri,
at stahne), zkusim tu quadyaginu odsimulovat a uvidime.

> ten jsem delal smyckou z koaxialu a jak uz tu nekdo psal, neverte
> tomu ze je potreba presnost na desetinu milimetru.... Kazdopadne
> pokud to nekde muzete vystavit, zajimal by mne navod na uvedenou
> antenu... Tony OK1HMA

Myslite tu Yagi, ze, ne ten backfire (predpokladam).
Kdyby jo, ozvete se, ale asi Vam to ostatni z konfery doruci drive,
protoze ja budu mit ke knize pristup az kolem statniho svatku
carodejnic.

Zdravi Marek P.