Znaceni pameti

Jaroslav Lukesh lukesh@seznam.cz
Pátek Březen 4 10:58:00 CET 2005

Dne pátek, 4. března 2005 09:26 jiri@bezstarosti.cz napsal(a):
> Nedokazu Vam rici co je spravne, ale velikost v MB je proste v MB a i BIOS
> by mel ukazovat v nasobcich B, je to tak alespon obvykle :).
>
> Nicmene dostala se mi do ruky stara deska, kde BIOS hlasil vytrvale u 64MB
> SDRAM, ze ma 16MB. Na webu jsem stahl novy BIOS a FLASHnul. A ejhle
> najednou vidi celych 64MB. Tedy nepomohl by novy BIOS ? Nakonec tu pamet
> muzete zkusit i na jinem PC, pokud je tedy jine vhodne po ruce.

ono kdyz by tam byl linux, tak mu staci rict parametrem jadra (treba v
lilo.conf), ze tam je 64M a na bios se vykasle.

> mam tu pamet SDRAM do PeCky, ktera ma na sobe na nalepce napsano 256Mx8 ale
> pocitacich se tvari jako 128MB.

Jinak taky ta pamet muze byt oboustranna a deska umi jednostranne, tak by byla
pouzitelna jen pulka kapacity. Teda nevim jestli to plati jeste i dnes, ale
driv to tak byvavalo.

--

                        Jaroslav Lukesh