Znaceni pameti

jiri@bezstarosti.cz jiri@bezstarosti.cz
Pátek Březen 4 09:26:59 CET 2005

Nedokazu Vam rici co je spravne, ale velikost v MB je proste v MB a i BIOS
by mel ukazovat v nasobcich B, je to tak alespon obvykle :).

Nicmene dostala se mi do ruky stara deska, kde BIOS hlasil vytrvale u 64MB
SDRAM, ze ma 16MB. Na webu jsem stahl novy BIOS a FLASHnul. A ejhle najednou
vidi celych 64MB. Tedy nepomohl by novy BIOS ? Nakonec tu pamet muzete
zkusit i na jinem PC, pokud je tedy jine vhodne po ruce.

--
Jiri Bezstarosti

----- Original Message -----
From: <Serych@panska.cz>
To: <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Friday, March 04, 2005 9:08 AM
Subject: Znaceni pameti

Dobry den,
mam tu pamet SDRAM do PeCky, ktera ma na sobe na nalepce napsano 256Mx8 ale
pocitacich se tvari jako 128MB.
Je ten udaj, co ukazuje BIOS v kB nebo v k(16ti bitovych slovech)?

Zkousim marne googlovat svaby, kterymi je to osazene, je na nich VDATA
VDS8616. Na desticce je jich 8. Pokud by ta 16ka na konci oznaceni svabu
treba znamenala 16MB, odpovidalo by to prave tem 128MB 16M x 8 = 128.

Diky za pomoc

Jakub Serych