Re: Re[2]: zpomalení? procesoru

radek kasal radekkasal@seznam.cz
Pátek Červen 24 08:41:38 CEST 2005

================= Původní zpráva =================
Od (From): "Ales Filip" <konference2@centrum.cz>
Komu (To): "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Kopie (Cc):
Předmět (Subject): Re[2]: zpomalení? procesoru
Datum (Date): 24. 6. 2005 8:26

> Hello Jirka,
>
> čtvrtek, 23. června 2005, you wrote:
>
> Podle různých fór kde jsem to hledal je to u těchto Celeronů normální.
> Jádra Presscot prý takhle hřejou :-(
>
> Když to mám v obýváku, vzadu na case 12cm větrák, který táhne vzduch
> ven z bedny tak jsem v zimě skoro menusel topit :-(
>
> To: All
> Ještě by mne v souvislosti s tím zajímala jedna věc. Počítač je během
> několika dnů plný prachu.

Aspon vidíte v jakém prostředí žijeme a pak se ani nedivim alergiím a dalšim civilizačnim chorobam. Dle mého to PC vadí méně než lidem, já ho jednou za rok vyfoukám a jinak nechávám součástky v láskyplném objetí prachu. Kde to může vadit je HD a DVD mechanika. Tam je s ochranou proti prachu snad počítáno.

>Prach je ve všech spárách na bedně, v USB
> portech atd. Je to tím, že ventilátor táhne vzduch ven z bedny.
> Napadlo mne, jestli by nebylo lepší ten ventilátor otočit, aby foukal
> vzduch dovnitř, a dát před něj nějaký filtr. Ventilátor ve zdroji
> (12cm) ale asi neotočím, protože zdroj je v záruce a má plombu. Takže
> ventilátor vzadu na case (12cm) by foukal přes filtr dovnitř, a
> ventilátor ve zdroji (uvnitř, na spodní straně zdroje) by foukal ven.
>
> Bude mít to větrání obráceně stejnou účinnost?
Rozhodně nebude. Změníte tim místa proudění vzduchu a může se stát, že nejaká část PC bude mít větší teplotu než potřebujete. Vloženim filtru navíc snížíte průtok vzduchu. Spíše je trend obrácený, do bedny dělat další otvory než ji uzajírat.