Deska po blesku co s ni?

Jirka zaloha@volny.cz
Čtvrtek Červen 23 01:03:44 CEST 2005

Jakub Ladman napsal(a):

> Mame doma krasnou televizi a trochu mene krasne video, oboji ziskano pred cca
> dvema lety odesle po bource (jak blizko to prasklo nevim).
> Oprava byla levna a jednoducha (navzdory tomu, ze puvodnimu majiteli v servisu
> rekli, ze to opravit nejde), nevim proc bych se toho mel vzdavat.
>
> Jakub Ladman
> PS: Taky tu od r 2002 slouzi mala telka, ktera byla pri povodnich pres tyden
> utopena v bahne. Vycistit to byla fuska, ale jinak to bylo na vymenu jedne
> diody za dve koruny. A to jsem si taky vyslechl, ze to nema cenu takovy veci
> [...]

Podivejte, pravda je na obou stranach. Pokud je clovek bastlir nebo
nechce od servisu zaruku, lze doma takto opravit a provozovat temer
cokoliv. Podporuju to, taky jsem nazoru, ze veci se vyhazuji az jako
posledni reseni.

Jina situace je v profi sfere. Pokud zarizeni prodelalo neco tak
kritickeho, jako uder blesku nebo totalni zaplaveni (to nejlepe pod
napetim...), vznika automaticky potencialni problem typu casovana bomba
(popsano panem kolegou). V takovych pripadech se vzdy museji delat
rozsahle a mimoradne dukladne testy a zkousky a ani tak si nemuzete byt
jisty, ze tam neni skryty problem. Oprava je draha a ma smysl napr. v
pripade unikatnich zarizeni, velmi drahe nahrady apod. Vzdy je nutno
nejakym zpusobem "osetrit" vyssi miru rizika nasledne poruchy.

--
Jirka