Uzemnit stozar k antene?

Petr Simek psimek@jcu.cz
Úterý Červen 21 12:27:33 CEST 2005

On Tue, 21 Jun 2005, Jirka wrote:

> Ano, mel. Teoreticky... Viz jine prispevky moje a druhych. Pri
> ultrastrmem cele vyboje bych si mimochodem fakt vubec netroufnul tvrdit,
> ze na tom trafu bude pouze par desitek kV (mimochodem i to by na beznem

Je fakt ze prostor ma svoji indukcnost a hromosvodny drat take. Takze tam
jde spis o porovnani delky svodoveho dratu do zeme a delky kabelu od anteny
k zesilovaci. Kdyz bude zesilovac blize k antene nez hromosvod k zemi,
tak v prvni casti asi muze nakoupit mnohem vic ten zesilovac, nez to zacne
tect do zeme a napeti klesne.

Asi by to chtelo u veci na strese pospojovat PE s hromosvodem a NF signaly
prenaset dolu jen optikou.... :-)