jaky procesor

Jiří Reček recek.jiri@quick.cz
Pondělí Červen 20 20:55:45 CEST 2005

Jasně, s tím vším se dá souhlasit.

Chtěl jsem nastínit, že lze pomocí minimálního počtu součástek docílit toho,
co je třeba. A tu demonstraci chci také dotáhnout do konce.

V poslední době jsem se naučil, že ubastlit jeden kus čehokoliv není žádný
velký problém a klidně to může být i složitý. Ale jakmile se to někomu líbí
a chce to, je třeba těch kusů ubastlit víc a to už je pak každá součástka
drahá, ať stojí 50, nebo 100 nebo třeba 0,30Kč. Pak je také jedno, jestli to
zvládne procesor od Atmela, nebo od Cypresu. Zase je to součástka. Čím míň
součástek, tím líp. Program do toho procesoru se pak pouze kopíruje furt ten
jeden. že?! :-)) Pak je ovšem taky otázka, kdyby se těh bastlíků mělo dělat
256000 kusů, asi bych pak opravdu sáhnul po jiném procesoru, levnějším,
třeba čínským.

Jirka

----- Původní zpráva -----
Od: "MK" <info@mcu.cz>
Komu: "HW-news" <hw-list@hw.cz>
Odesláno: 20. června 2005 18:33
Předmět: Re: jaky procesor

> Naučit se na tom lze to, že to lze udělat jednoduše s pomocí minimálního
> počtu součástek. Dále se na tom taky dá naučít číst až do konce a při
> čtení
> zkusit něco pochopit.

Podivejte se do archivu oc vlasne slo :-))
Osobne si myslim, ze ten kdo chce zacit s MCU by mel pokud mozno
v co nejkratsim case a bez porodnich bolesti rozbehnout alespon ten
nejjednodussi priklad - treba tu blikajici LEDku. Pak se necha dal
pokracovat a ucit se, ucit se, ucit se :-)))

Pokud vsak ani po nekolika dnech ta LEDka neblika dojde
v drtivem poctu pripadu k tomu, ze dotycny to proste zahodi
a pujde radsi na pivo.

IMHO jsou vsechny tyhle "Snadno a rychle za 50 Kc" medvedi sluzbou :-((

> A protože PSoC od Cypresu neznám, docela rád a to upřímně se podívám, jak
> by
> vypadal bastlík pro ten MEGAthermin s ním. Něco namalujte, prosím.

Nic neuvidite, zaprve na to nemam cas a za druhe i kdybych mel, tak neni co
videt :-))))
V konecnem dusledku to bude 8-mi nozickovy brouk s pripojenymi dvema
ploskami (tecka, carka ci jak to pojmenovat), napajenim a vystupem.
Vse ostatni se zrealizuje internimi obvody. PSoC v sobe kombinuji
jak 8b MCU s digitalnimi periferiemi, tak konfigurovatelne analogove blokym
ktere mohou realizovat ruzne funkce - treba ten bekontaktni spinac

S pozdravem
MK