Alternator s permanentnym budenim

Vladimír Anděl vaelektronik@mirnet.cz
Neděle Červen 19 22:09:28 CEST 2005


No ono to neni uplne tak, ta regulace nema zas tak velke ztraty. Vinuti ma svoji indukcnost (tou je dane i omezeni nabijeciho proudu v aute, nezavislost proudu zarovky na rychlosti u dynama na kole ...) a do zkratu tam tece prakticky stejny proud jako pri jmenovitem napeti. Vinuti do zkratu jen fazove posune magneticke pole. Naopak zarazeni serioveho stabilizatoru by vedlo k nekolikanasobnemu zvyseni napeti pri temer stejnem proudu a tim i k velkemu narustu ztrat. Alernator tohoto provedeni je zdroj proudu a tomu je nejlip do zkratu.
Andel
  ----- Original Message ----- 
  From: aze 
  To: HW-news 
  Sent: Sunday, June 19, 2005 8:16 PM
  Subject: Re: Alternator s permanentnym budenim


  Motocyklové alternátorky s rotorem s permanentním magnetem se takto "násilně" regulují. Zapojení v prvním odkaze je jednofázové, obvykle je to ale třífázové. Zkrátka, vývody fází se na základě velikosti výstupního napětí zkratují tyristory k zemi. Ve druhém odkazu je to vidět, ale tady to mají jen v jedné fázi, bývá to ve třech a řízení je společné. Buzení se regulovat nedá a kdyby se použil třeba nějaký sériový stabilizátor, napětí na výstupu alternátoru by bylo při vysokých otáčkách a malé zátěži příliš vysoké. Uvědomte si, že alternátory jsou přímo na klikovce a motory točí i přes 10 tisíc ot./min. Takže přebytečný výkon se mění v teplo pomocí "umělé" zátěže. Je to jakási variace na Zenerku pro velký proud...
  AZE
    ----- Original Message ----- 
    From: Šotik Peter 
    To: HW-news 
    Sent: Friday, June 17, 2005 11:54 AM
    Subject: Re: Alternator s permanentnym budenim


    Na webu som nasiel nieco take ale poriadne som nepochopil ako tam funguje regulacia .Vie mi to niekto blizsie   vysvetlit ?

    http://www.st.com/stonline/products/families/discretes/thyrist/promotion/tyn612mrg.htm

    a druhe je tu

    http://www.thegsresources.com/garage/gs_statorfacts.htm

    Peter


      ----- Original Message ----- 
      From: Vladimír Anděl 
      To: HW-news 
      Sent: Wednesday, June 15, 2005 7:57 PM
      Subject: Re: Alternator s permanentnym budenim


      To je alternator pro dobijeni baterky? Tam je proud omezeny indukcnosti kotvy (nezavisly na otackach) a napeti naprazdno byva obrovske. Snad baterku oddelit diodou a vystup alternatoru zkratovavat pres PWM. Kamarad tohle chtel resit u ultralajta, nakonec to vyresil jinak. Prodal ho a poridil si lepsiho :-)))
      Andel
        ----- Original Message ----- 
        From: Šotik Peter 
        To: HW-news 
        Sent: Wednesday, June 15, 2005 4:36 PM
        Subject: Alternator s permanentnym budenim


        Ako by sa dalo jednoducho riesit regulacia napatia na alternatore s permanentnym budenim (magnet)? To znamena aby regulator nemal velku tepelnu stratu a pretekal by cez neho asi prud okolo 30A.


        Peter


------------------------------------------------------------------------


        _______________________________________________
        HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
        Hw-list@list.hw.cz
        http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list



----------------------------------------------------------------------------


    _______________________________________________
    HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
    Hw-list@list.hw.cz
    http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list



------------------------------------------------------------------------------


  _______________________________________________
  HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
  Hw-list@list.hw.cz
  http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20050619/3d4b6760/attachment-0001.htm 


Další informace o konferenci Hw-list