<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">
<HTML><HEAD>
<META http-equiv=Content-Type content="text/html; charset=iso-8859-2">
<META content="MSHTML 6.00.2800.1400" name=GENERATOR>
<STYLE></STYLE>
</HEAD>
<BODY bgColor=#ffffff>
<DIV><FONT face=Arial size=2>No ono to neni uplne tak, ta regulace nema zas tak 
velke ztraty. Vinuti ma svoji indukcnost (tou je dane i omezeni nabijeciho 
proudu v aute, nezavislost proudu zarovky na rychlosti u dynama na kole ...) a 
do zkratu tam tece prakticky stejny proud jako pri jmenovitem napeti. Vinuti do 
zkratu jen fazove posune magneticke pole. Naopak zarazeni serioveho 
stabilizatoru by vedlo k nekolikanasobnemu zvyseni napeti pri temer stejnem 
proudu a tim i k velkemu narustu ztrat. Alernator tohoto provedeni je zdroj 
proudu a tomu je nejlip do zkratu.</FONT></DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=2>Andel</FONT></DIV>
<BLOCKQUOTE 
style="PADDING-RIGHT: 0px; PADDING-LEFT: 5px; MARGIN-LEFT: 5px; BORDER-LEFT: #000000 2px solid; MARGIN-RIGHT: 0px">
  <DIV style="FONT: 10pt arial">----- Original Message ----- </DIV>
  <DIV 
  style="BACKGROUND: #e4e4e4; FONT: 10pt arial; font-color: black"><B>From:</B> 
  <A title=azehw@volny.cz href="mailto:azehw@volny.cz">aze</A> </DIV>
  <DIV style="FONT: 10pt arial"><B>To:</B> <A title=hw-list@list.hw.cz 
  href="mailto:hw-list@list.hw.cz">HW-news</A> </DIV>
  <DIV style="FONT: 10pt arial"><B>Sent:</B> Sunday, June 19, 2005 8:16 PM</DIV>
  <DIV style="FONT: 10pt arial"><B>Subject:</B> Re: Alternator s permanentnym 
  budenim</DIV>
  <DIV><BR></DIV>
  <DIV><FONT face=Arial size=2>Motocyklové alternátorky s rotorem s permanentním 
  magnetem se takto "násilně" regulují. Zapojení v prvním odkaze je jednofázové, 
  obvykle je to ale třífázové. Zkrátka, vývody fází se na základě velikosti 
  výstupního napětí zkratují tyristory k zemi. Ve druhém odkazu je to vidět, ale 
  tady to mají jen v jedné fázi, bývá to ve třech a řízení je společné. Buzení 
  se regulovat nedá a kdyby se použil třeba nějaký sériový stabilizátor, napětí 
  na výstupu alternátoru by bylo při vysokých otáčkách a malé zátěži příliš 
  vysoké. Uvědomte si, že alternátory jsou přímo na klikovce a motory točí i 
  přes 10 tisíc ot./min. Takže přebytečný výkon se mění v teplo pomocí "umělé" 
  zátěže. Je to jakási variace na Zenerku pro velký proud...</FONT></DIV>
  <DIV><FONT face=Arial size=2>AZE</FONT></DIV>
  <BLOCKQUOTE 
  style="PADDING-RIGHT: 0px; PADDING-LEFT: 5px; MARGIN-LEFT: 5px; BORDER-LEFT: #000000 2px solid; MARGIN-RIGHT: 0px">
    <DIV style="FONT: 10pt arial">----- Original Message ----- </DIV>
    <DIV 
    style="BACKGROUND: #e4e4e4; FONT: 10pt arial; font-color: black"><B>From:</B> 
    <A title=sotik@atlas.sk href="mailto:sotik@atlas.sk">Šotik Peter</A> </DIV>
    <DIV style="FONT: 10pt arial"><B>To:</B> <A title=hw-list@list.hw.cz 
    href="mailto:hw-list@list.hw.cz">HW-news</A> </DIV>
    <DIV style="FONT: 10pt arial"><B>Sent:</B> Friday, June 17, 2005 11:54 
    AM</DIV>
    <DIV style="FONT: 10pt arial"><B>Subject:</B> Re: Alternator s permanentnym 
    budenim</DIV>
    <DIV><BR></DIV>
    <DIV><FONT face=Arial size=2>Na webu som nasiel nieco take ale poriadne som 
    nepochopil ako tam funguje regulacia .Vie mi to niekto blizsie&nbsp;&nbsp; 
    vysvetlit ?</FONT></DIV>
    <DIV><FONT face=Arial size=2></FONT>&nbsp;</DIV>
    <DIV><FONT face=Arial size=2><A 
    href="http://www.st.com/stonline/products/families/discretes/thyrist/promotion/tyn612mrg.htm">http://www.st.com/stonline/products/families/discretes/thyrist/promotion/tyn612mrg.htm</A></FONT></DIV>
    <DIV><FONT face=Arial size=2></FONT>&nbsp;</DIV>
    <DIV><FONT face=Arial size=2>a druhe je tu</FONT></DIV>
    <DIV><FONT face=Arial size=2></FONT>&nbsp;</DIV>
    <DIV><FONT face=Arial size=2><A 
    href="http://www.thegsresources.com/garage/gs_statorfacts.htm">http://www.thegsresources.com/garage/gs_statorfacts.htm</A></FONT></DIV>
    <DIV><FONT face=Arial size=2></FONT>&nbsp;</DIV>
    <DIV><FONT face=Arial size=2>Peter</FONT></DIV>
    <DIV><FONT face=Arial size=2></FONT>&nbsp;</DIV>
    <DIV>&nbsp;</DIV>
    <BLOCKQUOTE dir=ltr 
    style="PADDING-RIGHT: 0px; PADDING-LEFT: 5px; MARGIN-LEFT: 5px; BORDER-LEFT: #000000 2px solid; MARGIN-RIGHT: 0px">
      <DIV style="FONT: 10pt arial">----- Original Message ----- </DIV>
      <DIV 
      style="BACKGROUND: #e4e4e4; FONT: 10pt arial; font-color: black"><B>From:</B> 
      <A title=vaelektronik@mirnet.cz 
      href="mailto:vaelektronik@mirnet.cz">Vladimír Anděl</A> </DIV>
      <DIV style="FONT: 10pt arial"><B>To:</B> <A title=hw-list@list.hw.cz 
      href="mailto:hw-list@list.hw.cz">HW-news</A> </DIV>
      <DIV style="FONT: 10pt arial"><B>Sent:</B> Wednesday, June 15, 2005 7:57 
      PM</DIV>
      <DIV style="FONT: 10pt arial"><B>Subject:</B> Re: Alternator s 
      permanentnym budenim</DIV>
      <DIV><FONT face=Arial size=2></FONT><BR></DIV>
      <DIV><FONT face=Arial size=2>To je alternator pro dobijeni baterky? Tam je 
      proud omezeny indukcnosti kotvy (nezavisly na otackach) a napeti naprazdno 
      byva obrovske. Snad baterku oddelit diodou a vystup alternatoru 
      zkratovavat pres PWM. Kamarad tohle chtel resit u ultralajta, nakonec to 
      vyresil jinak. Prodal ho a poridil si lepsiho :-)))</FONT></DIV>
      <DIV><FONT face=Arial size=2>Andel</FONT></DIV>
      <BLOCKQUOTE 
      style="PADDING-RIGHT: 0px; PADDING-LEFT: 5px; MARGIN-LEFT: 5px; BORDER-LEFT: #000000 2px solid; MARGIN-RIGHT: 0px">
        <DIV style="FONT: 10pt arial">----- Original Message ----- </DIV>
        <DIV 
        style="BACKGROUND: #e4e4e4; FONT: 10pt arial; font-color: black"><B>From:</B> 
        <A title=sotik@atlas.sk href="mailto:sotik@atlas.sk">Šotik Peter</A> 
        </DIV>
        <DIV style="FONT: 10pt arial"><B>To:</B> <A title=hw-list@list.hw.cz 
        href="mailto:hw-list@list.hw.cz">HW-news</A> </DIV>
        <DIV style="FONT: 10pt arial"><B>Sent:</B> Wednesday, June 15, 2005 4:36 
        PM</DIV>
        <DIV style="FONT: 10pt arial"><B>Subject:</B> Alternator s permanentnym 
        budenim</DIV>
        <DIV><BR></DIV>
        <DIV><FONT face=Arial size=2>Ako by sa dalo jednoducho riesit regulacia 
        napatia na alternatore s permanentnym budenim (magnet)? To znamena aby 
        regulator nemal velku tepelnu stratu a pretekal by cez neho asi prud 
        okolo 30A.</FONT></DIV>
        <DIV><FONT face=Arial size=2></FONT>&nbsp;</DIV>
        <DIV><FONT face=Arial size=2></FONT>&nbsp;</DIV>
        <DIV><FONT face=Arial size=2>Peter</FONT></DIV>
        <P>
        <HR>

        <P></P>_______________________________________________<BR>HW-list 
        mailing list&nbsp; -&nbsp; sponsored by <A 
        href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</A><BR><A 
        href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</A><BR>http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list<BR></BLOCKQUOTE></BLOCKQUOTE>
    <P>
    <HR>

    <P></P>_______________________________________________<BR>HW-list mailing 
    list&nbsp; -&nbsp; sponsored by 
    www.HW.cz<BR>Hw-list@list.hw.cz<BR>http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list<BR></BLOCKQUOTE>
  <P>
  <HR>

  <P></P>_______________________________________________<BR>HW-list mailing 
  list&nbsp; -&nbsp; sponsored by 
  www.HW.cz<BR>Hw-list@list.hw.cz<BR>http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list<BR></BLOCKQUOTE></BODY></HTML>