Manchester for X51

pyrin pyrin@volny.cz
Neděle Červen 19 20:45:52 CEST 2005

Když jste nakousl AURELy, tak s nimi mám velmi podivné zkušenosti. Jedná se
o modul XTR903A4 a A8. Mají v tom někde chybu a nechtějí ji řešit.
Respektive před více než rokem jsem na tuto chybu upozorňoval a dokonce jsme
na AMPĚRU 2004 měli sezení u ENIKY se zástupcem přímo od AURELu, který sem
kvůli tomu přijel.
Jedná se, o to, že modulem neproleze skutečně to co by mělo prolézt. Udělali
jsme desku s rozhraními RS232,485,422 a můžeme si vybrat, co z toho budeme
používat. Pokud vezmeme zařízení, které potřebujeme vzduchem propojit s PC,
tak při rychlosti 38400 a s použitím CRC16 nám přicházejí chybná data. Pokud
CRC vypneme, komunikace jde. CRC zapínáme v PC a ve vzdálené jednotce
parametrem. Při metalickém propojení není žádný problém s CRC ani bez něj.
Ani délka datového paketu nemá vliv na přenos. Používáme 8,32 nebo 128 bajtů
a vždy je to naprosto stejné.
Na nižších rychlostech tato závada není a komunikace probíhá bez problému.
Dokonce na naše přání nám moduly naprogramovali s výběrem kontroly paritou
na straně RS rozhraní. Avšak problém s přenosem na 38400 zůstal.

Nebýt tohoto problému, tak je to asi nejpovedenější VF modul, který je na
trhu.

Přesně jsme vyspecifikovali data, která se nepřenesou, respektive co se
přenese místo nich. Přesto není AUREL schopen tuto vadu odstranit. Takže
pozor, skutečně to není přenos 1:1.
PYRIN