Manchester for X51

Milan MCM magixe@volny.cz
Neděle Červen 19 13:18:42 CEST 2005

Tak uspěšně jsem zabil další den bádání s Vf modulkem RXQ1 a začíná pro
mne být další zahadnou.

Všiml jsem si jisté náchylnosti na antenní obvod tohoto modulku. Mám na
antení výstup připojenou prutovou anténu 15,5cm.
Více méně to dělalo docela paseku.  Vzpoměl jsem si na pana mistra ze
školy který kdysi dělal tuto věc.

   MODUL  ANT >>     ----I I------UUUUU-------I I-----------
                                           c 10pF      Civka     *    c
10pf         GND

*  zde je připojena prutová anténa

Civka je vzduchová 5zavitu 0,8Cu drátu na 3mm pruměru

Po dobastlení tohoto obvodu je vše zlepšilo o 200%  a na vzdálenost 6m
to funguje obstojně
i bez kodování dat.
Pak jsem vysílal sejvenci dat kde je vyvážený počet 1 a 0  , a to
funguje naprosto spolehlivě.
Bohužel přes 10m ani tuk.

Po delší uvaze začínám pomýšlet na modul AUREL který je za srovnatelnou
cenu a je vybaven
šifrovacím a dešifrovacím obvodem a není třeba se o to starat. ( v
konstrukci a v CPU mě na to nezbývá prostor ani čas )

S pozdravem
Milan