Jeste Solomon SL-20

Jirka zaloha@volny.cz
Úterý Červen 7 18:54:20 CEST 2005

Tomáš Hamouz napsal(a):

> Vetsi C by nepomohl, pri sepnutem topeni tam je prilis velke zvlneni
> (proud do G triaku).

No, ten proud do G je (velmi hrubym odhadem) nejakych 40mA. Zvetseni
elytu C6 alespon na 1G by vubec neskodilo, tim spis (jak jsem si az ted
vsiml), ze ty OZ jsou napajene primo z nej.... Teoreticky je u OZ
citlivost na zmeny napajeciho napeti minimalizovana, ale v tomto pripade
  je to naopak silne zhorsovano maximalnim ziskem U2D (otevrena smycka
ZV), cili v prechodovem stavu komparatoru bez hystereze se to skutecne
muze projevit.

> Stabilizator jsem tam dal, predrazeny jeste pred napajeni IO. Je to o
> hodne lepsi, i kdyz si na vyssich teplotach jeste trochu vrzne.

Mam dojem, ze tam jsou vsechny OZ typu LM324 a LM339 apod. - jinymi
slovy pracuji treba od +5V. I s ohledem na jejich zapojeni je mozno to
vyuzit; nerikam, ze az tak nizko, ale rekneme treba 10 - 12V. Tim by
melo byt zajisteno, ze i pri pomerne znacnem kolisani napeti na C6 bude
stale z ceho stabilizovat (soubezne bych pouzil low-drop stabilizator,
abych tuto vlastnost dale zlepsil). Drobnejsi zmeny zapojeni s ohledem
na snizeni Ucc nevylucuji (nestudoval jsem to zase tak podrobne).

> Zavest hysterezi mne take napadlo, zatim jsem zkusil jen 2M2, nijak
> se to neprojevilo, tak jsem se spis venoval te stabilizaci napeti.

Zkusil bych stabilizaci i hysterezi. Alespon minimalni hystereze je u
komparatoru prinejmensim "slusnost".

> Jeste me ted napadlo - pokud je napeti ze zdroje symetricke (2x 12V) -
> pouzit dvojceste usmerneni se symetrickym trafem a triak nahradit
> optotriakem. Nevadi zakmity regulace, vadi mi to presycovani
> trafa a to by diky dvojcestnemu usmerneni mohlo odpadnout.

Jo, to by mozna slo. Jeste ale kontrolni otazka: presycovani Vam vadi "z
principu", nebo to nekde necemu opravdu vadi, trafo "hori" apod.? Pokud
je to ta prvni varianta, taky je moznost to proste nechat byt a smirit
se s tim, ze na tomto svete neni nic idealni...

--
Jirka