Jeste Solomon SL-20

Tomáš Hamouz hamouz@alsoft.cz
Úterý Červen 7 18:05:37 CEST 2005

J> Nemusi k tomu nutne dochazet u kazdeho kusu.

J> Pokud jste to tak skutecne zmeril a overil, neni nic jednodussiho, nez
J> zlepsit filtraci napajeni (vetsi elyt C6 a C4 + ev. i C2, misto celeho
J> stab. s T1 dat neco trisvorkoveho monolitickeho....apod.). Taky se da OZ
J> U2D zavest mala hystereze (velky odpor mezi neinv. vstupem a vystupem),
J> ale pocitejte logicky s mene presnou regulaci.

Skutecne zmeril a overil :-)
Vetsi C by nepomohl, pri sepnutem topeni tam je prilis velke zvlneni
(proud do G triaku).

Stabilizator jsem tam dal, predrazeny jeste pred napajeni IO. Je to o
hodne lepsi, i kdyz si na vyssich teplotach jeste trochu vrzne.

Zavest hysterezi mne take napadlo, zatim jsem zkusil jen 2M2, nijak
se to neprojevilo, tak jsem se spis venoval te stabilizaci napeti.

Diky za pripominky, uvazoval jsem stejne, akorat mam asi smulu na
konkretni kus. Hledal jsem opravdu neco jiz overeneho, problem neni v
tom ze bych si nedokazal poradit, chtel jsem jen usetrit cas.

Jeste me ted napadlo - pokud je napeti ze zdroje symetricke (2x 12V) -
pouzit dvojceste usmerneni se symetrickym trafem a triak nahradit
optotriakem. Nevadi zakmity regulace, vadi mi to presycovani
trafa a to by diky dvojcestnemu usmerneni mohlo odpadnout.

Tomas