polarita elektrolytickych kondenzatoru?

zr.zoro2@centrum.cz zr.zoro2@centrum.cz
Čtvrtek Červen 2 13:26:15 CEST 2005

Dobrý den,

Odopověď není jednoduchá.
Budu citovat z Konstrukčního katalogu pasivních součástek Tesla z roku 1991. Předpokládám že některé
závěry platí i pro jiné elektrolitické  kondezátory.

střídavá zatížitelnost E. Kondenzátorů je omezena:
-mezním napětím které je identické s Ujm
-teplem na ohnickém zrátovém odporu dané odpory fóliových pásů a papíru impregnovaného pracovním elektrolitem
-odpor vnějších a vnitřních kontaktů(je udán max. stř. proud pro daný druh kontaktu)

vše vede k předčasnému stárnutí nebo zničení
Těch 5% Un pro TE981 je právě dáno oteplením a dosažením teplotní rovnováhy.
U TF006-013 se zase udává max. střídavý proud kondenzátorem.
-2V je zase dáno konstrukcí. Je mnoho podmínek které se musí kontrolovat.
Nikde jsem se nedočet jaký minimální kmitočet to stř. napětí má mít. Většina
údajů je pro 50Hz a 100Hz kde se předpokládá použití na vyhlazení.
Co je jasné že při dlouhodobém skladování bez polarizace mnohonásobně stoupne
zbytkový proud.

U vašeho oddělovacího kondenzátoru nepředpokládám že by byl kondenzátor teplotně přetížen příliš velkým střídavým proudem.
dejte tam ten E. oddělovací kondenzátor, myslím že delší dobu vydrží. Jestli má malou kapacitu tak
tam místo něj dejte svitkový, bude mít menší šum. Malý šum mají i Tantalové.

Jinak promiňte že nereaguji jako vlákno, nejde mi to a nevím proč.....

Zdeněk Roubal