RE: Kterak správně změřit odběr proudu za delší čas ?

Pavel Novotný novotny.pp@atlas.cz
Středa Červen 1 00:55:56 CEST 2005

Není, tento zpusob mereni vyzaduje merak, ktery umi  merit rychleji nez je
nejkratsi udalost,kterou se snazime merit.

Pokud nemate dostatecne rychly merak a je obtizne spotrebu spocitat
matematicky, lze u takto malych zroutu energie pouzit k napajeni
velky kondenzator a spocitat vydrz pri napajeni energii ulozenou v tomto C.
Problem je ze například 1F kondenzatory doma nema každý.

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On
Behalf Of Pavel Kořenský
Sent: Wednesday, June 01, 2005 12:41 AM
To: 'HW-news'
Subject: RE: Kterak správně změřit odběr proudu za delší čas ?

Jenže to měření je právě to, v čem mám poněkud nejasno.
Opravte mně, pokud se pletu, ale pokud zapojím do obvodu měřák (třeba můj
starý dobrý HP-34401A) a z PC ho budu periodicky aktivovat a měřit (např. 1x
za sekundu), tak měřící přístroj změří nikoli spotřebu, ale proud momentálně
tekoucí obvodem.
Což je poněkud nepoužitelné v situacích, kdy proud je po většinu času
nula-nula-nic a na krátký čas je v řádu stovek uA nebo jednotek mA.
Nebo je v mém uvažování někde chyba ?

Zdraví PavelK