AT89C2051 dotaz

Snail Instruments snail@iol.cz
Úterý Červenec 26 20:06:44 CEST 2005

>1/ dvojbarevnou LED se spoleènou katodou. Tedy spoleèný mínus
>     anoda Red  Led  a anoda Green Led  vede pøes odpor na piny portu P1
>
>    Vzhledem k tomu ¾e obvykle port P1 spíná k "zemi"  - mám otázku mohu
>vysokou urovní H portu P1 budit  + LED ???

Jsou tu asi povolanejsi na '51, kteri by vedeli z hlavy, ale podival bych
se do katalogoveho listu (mate katalogovy list stazeny, ze ano). Tam je
uveden vystupni proud v urovni H (i L). Musite posoudit, jestli to bude k
buzeni LED stacit. Nejspis nebude.

>2/  Celé zaøízení je nápájeno 5V ale pøed stabilizátorem LM317 je 9V Bat
>    Mám tedy na P1,0 pøes odpurek pøipojeno Vcc tedy 5V
>     a na  P1,1  mám odporový dìliè k "zemi"   a jeho støed vyveden na
>+BAT tedy cca 9V
>Postaèí tato konfigurace k tomu abych vnitøním komparátorem zjistil ten
>okam¾ik kdy je BAT vybitá ??

Zase je treba najit povoleny rozsah vstupniho napeti komparatoru, ale dal
bych delic i na tech 5V, aby se rozhodovalo nekde kolem 2.5V.

Pripadne bych tento ponekud obstarozni typ procesoru nabidnul technickemu
muzeu a sahnul po necem modernejsim, namatkou PIC16F676(630) s internim
oscilatorem a vyresenym resetem, dostatecnym proudem na vystupu v obou
urovnich, komparatorem, zdrojem referencniho napeti, prip. A/D prevodnikem.
No, to jenom aby rec nestala :-)

J. Hanzal