Lzeobyč Pb aku nabíjet nabíječem pro sealed Pb Aku?

Jaroslav Lukesh lukesh@seznam.cz
Neděle Červenec 24 21:57:09 CEST 2005

Dne neděle, 24. července 2005 10:10 "Radek a Petra Vickovi" <rvicek@quick.cz>
napsal(a):
> Zalezi jak je "inteligence" udelana, ale modelarske nabijece nabijeji
> gelovky stejne jako treba LiXX clanky tedy na konecne napeti s pocatecnim
> omezenim proudu.

napřed lechtací do cca 12V na rozpuštění sulfidů či kýho výra, pak C/10 do
15V, pak se proud zmenšuje až do C/100, pak lechtací.

> Tedy nemelo by nic pro normalni otevreny Pb aku hrozit. Jen nebude nabit na
> maximum. Gelovky se nabijeji pri jednorazoven nabijeni na cca 14.4V do
> vyklesani proudu na nulu. To je pro normalni clanek malo ten pri tomto
> napeti zacina plynovat (to se prave nesmi stat u gelovky protoze nejde
> dodat voda do clanku) a je nabit z cca 75%. Pokud Vam tedy staci nabijet
> jen na takovouto hodnotu tak klidne muzete.

A zase gelovky. Mě by právě zajímal rozdíl v chování při nabíjení mezi sealed
a "normálním" akumulátorem, existuje-li.

JInak děkuji za pěkné informace, to jsem o gelovkách netušil.

--

                        Jaroslav Lukesh