RE: Lzeobyč Pb aku nabíjet nabíječem pro sealed Pb Aku?

Radek a Petra Vickovi rvicek@quick.cz
Neděle Červenec 24 10:10:30 CEST 2005

Zalezi jak je "inteligence" udelana, ale modelarske nabijece nabijeji
gelovky stejne jako treba LiXX clanky tedy na konecne napeti s pocatecnim
omezenim proudu.

Tedy nemelo by nic pro normalni otevreny Pb aku hrozit. Jen nebude nabit na
maximum. Gelovky se nabijeji pri jednorazoven nabijeni na cca 14.4V do
vyklesani proudu na nulu. To je pro normalni clanek malo ten pri tomto
napeti zacina plynovat (to se prave nesmi stat u gelovky protoze nejde dodat
voda do clanku) a je nabit z cca 75%. Pokud Vam tedy staci nabijet jen na
takovouto hodnotu tak klidne muzete.

RadekCX