Akumulatory NKN

RV vicek.radek@cpost.cz
Čtvrtek Červenec 7 08:05:16 CEST 2005

Jelikoz mi odesla olovena baterie, kterou jsem pouzival na vysilani na
expedicich a ve sklepe mi zahali od povodni (byly asi 3 dni pod vodou) 10
niklaku NKN40 v tom original drevenem drzaku rozhodl jsem se je zprovoznit -
vzhledem k tomu, ze jsou NKNka vecny baterie tak by to mohlo byt definitivni
reseni.

Asi bude treba vymenit elektrolyt (jednak kvuli povodnim i kdyz myslim ze
tam voda nenatekla) a take proto, ze za ty leta bude uz znehodnocenej.

Vim, ze se pouziva jako elektrolyt KOH s pridavkem LiOH - nemam ani jeden a
v dohledne dobe asi mit nebudu, ale slysel jsem, ze jde pouzit bez problemu
i NaOH. Hledal jsem u SAFT-FERAK nejake info o koncentraci, ale nic jsem
nenasel - matne si pamauji ze by to mohlo byt kolem 20%?

Mam ty baterie po sliti stareho elektrolytu jeste nejak vyplachnout a az pak
nalit?

A jeste bych potreboval vedet jak to nabijet - konstantnim proudem? a da se
u tehlech clanku take sledovat delta peak?

Mozna, ze tu bude par lidi co s nima delalo - mozna Sasa - myslim ze na
draze se pouzivali/ji casto.

RadekCX - http://rvsoft.wz.cz