Zesilovac v tride D a jeho (ne)linearita

Marek Peca marek@tynska.cuni.cz
Čtvrtek Leden 27 17:22:21 CET 2005

> No predstavte si, ze ty tranzistory nejak taky maji zpozdeni pri
> zapnuti/vypnuti, coz vam pekne nelinearne zkresli kyzeny signal.

No tak kdyby jenom zpozdily, tak to prave vubec nezkresli. Ja verim,
ze cast zrady lezi v nedokonalem spinani (kde taky jinde, kdyz tam
vlastne nic jineho neni :-)) -- porad si ale nedovedu uplne
predstavit, jak to ohrozuje tu linearnost (zpozdeni neni pro me
odpoved, zpozdenim se stredni hodnota nezmeni).

> Spatne jste pochopil, nekonstantni (tj. neidealni) napajeni vam udela dalsi
> nepredpokladane zkresleni.

Zmensi mi to dynamiku :-), jinak nic hroznyho.

Dobra, mel jsem na mysli stabilizovane napajeni s pripadnym svincikem
dobre filtrovanym LC, treba pi clankem.

> Oho? U PWM? Mno... Kdysi davno jsem si chtel udelat PWM zaznam do kazetaku
> podle nejakeho bulharskeho vynalezu (nepotrebuje predmagnetizaci, mnohem
> lepsi freqchar...). No ale zkratka, cim mensi frekvence PWM, tim vetsi
> zkresleni to melo. Optimalni kmitocet PWM byl 0,25-0,5 MHz.

A nebyla chyba nekde jinde, nez ve frekvenci PWM?

Tak tohle uz stoji za zamyslenou.

Dekuji za podnety a zdravim,
Marek P.