230V -> TTL

Thomas Shaddack shaddack@ns.arachne.cz
Úterý Leden 25 17:49:13 CET 2005

Nekde jsem videl detektor pruchodu nulou s PICem. Bylo to galvanicky
spojene se siti, pres nekolikamegaohmovy odpor pripojeny na Schmittuv
vstup brouka (kteryzto je CMOS a jehoz vstupni odpor je prislusne vysoky),
a diodu na zem a do plusu pro okousani prepeti.

Pokud to nepujde pouzit, co takhle tenhle princip vyuzit, a navrhnout male
zapojeni spojene galvanicky se siti, s kondenzatorem a komparatorem?
Kondenzator se nabije behem pulvlny, komparator ho pak vybije do optronu
kdyz bude napeti prochazet nulou? Udela to galvanicky oddeleny impuls s
velmi uzkym duty-cycle, takze odber nula nula prd.