OT: cestina (bylo Re: Kde sehnat zarivkove patice)

Jirka zaloha@volny.cz
Úterý Leden 18 19:12:06 CET 2005

Takze mam odpoved od odborniku (ustav pro jazyk cesky) - cituji:

Vážený pane,

předložka "kvůli" je plně spisovná, větu není třeba přeformulovat. Navíc,
formulace s předložkou "pro" by větě mohla dát nežádoucí význam, že "mám
osvitku, ale nemohu ji pro patice dokončit" (=osvitka je určena paticím,
vyrobena pro ně).
S pozdravem

Martin Prošek
jazyková poradna