Sinusovka z obdelniku - kvalita lidi

Jirka zaloha@volny.cz
Neděle Leden 16 21:48:04 CET 2005


Jiri Drozd napsal(a):

>     Prave ze srot ma velmi dobre vycvicenou schopnost nacpat do hlavy 
> temer jakekoliv mnozstvi informaci kterym nemusi rozumet a nemusi si pod 
> jnimi dokazat cokoliv predstavit. A to ja neumim. Dejme tomu ze pod 
> scitanim si predtavim ze se davaji dohromady nejake pocty neceho (dve 
> hromadky o x a y predmetech), podobne pri odecitani, nasobeni, deleni, 
> ..., pod jednoduchym integralem si predstavim plochu pod krivkou, ale co 
> si mam predstavit pod nejakym trojnym integralem po uzavrene krivce to 
> po me nechtejte vedet... Vim ze se pod tim neco predstavit da a je na to 
> nejaka definice, ale ja si to proste nepredstavim a koncim. Proste na tu 
> skolu nemam. Zvlaste kdyz se v ostatnich predmetech (fyzika, 
> elektromagnetismus...) tyhle zbesilosti zacnou pouzivat treba o mesic 
> driv nez se proberou v matematice. 

Mam naprosto stejny pristup k chapani teoretickych predmetu, nicmene 
jsem nakonec ony "zbesilosti" nejak zvladnul a absolvoval, i kdyz to 
byla sila. Je ovsem pravda, ze drtivou vetsinu z toho clovek v pozdejsim 
zivote nepouzije, tedy pokud nezakotvi v nejakem vicemene teoretickem 
vyzkumu, pripadne to neni jeho konicek...

Ono taky dost zalezi na predchozi priprave a na zalozeni toho ktereho 
jedince. V jednom mem "kruhu" jsme byli vetsinou prumyslovaci, prip. z 
ucnaku s maturitou, vetsinou bastliri. Teoreticke predmety byly problem 
(mam na mysli zejmena matiku), na odborne clovek vetsinou jen 
prolistoval skripta a "sel na to". Druhy kruh (do ktereho jsem se dostal 
prave na zaklade matematickeho "sita" a z toho vyplyvajiciho roku navic 
:-) ) na tom byl obracene, vetsinou gymnasisti. V matice perlili, 
jakmile se ale zacalo jednat opravdu o elektriku (byt treba jen 
teoreticky), byli vyrizeni...

-- 
Jirka



Další informace o konferenci Hw-list