Sinusovka z obdelniku - kvalita lidi
Jirka
zaloha@volny.cz
Neděle Leden 16 21:48:04 CET 2005
Jiri Drozd napsal(a):
> Prave ze srot ma velmi dobre vycvicenou schopnost nacpat do hlavy
> temer jakekoliv mnozstvi informaci kterym nemusi rozumet a nemusi si pod
> jnimi dokazat cokoliv predstavit. A to ja neumim. Dejme tomu ze pod
> scitanim si predtavim ze se davaji dohromady nejake pocty neceho (dve
> hromadky o x a y predmetech), podobne pri odecitani, nasobeni, deleni,
> ..., pod jednoduchym integralem si predstavim plochu pod krivkou, ale co
> si mam predstavit pod nejakym trojnym integralem po uzavrene krivce to
> po me nechtejte vedet... Vim ze se pod tim neco predstavit da a je na to
> nejaka definice, ale ja si to proste nepredstavim a koncim. Proste na tu
> skolu nemam. Zvlaste kdyz se v ostatnich predmetech (fyzika,
> elektromagnetismus...) tyhle zbesilosti zacnou pouzivat treba o mesic
> driv nez se proberou v matematice.
Mam naprosto stejny pristup k chapani teoretickych predmetu, nicmene
jsem nakonec ony "zbesilosti" nejak zvladnul a absolvoval, i kdyz to
byla sila. Je ovsem pravda, ze drtivou vetsinu z toho clovek v pozdejsim
zivote nepouzije, tedy pokud nezakotvi v nejakem vicemene teoretickem
vyzkumu, pripadne to neni jeho konicek...
Ono taky dost zalezi na predchozi priprave a na zalozeni toho ktereho
jedince. V jednom mem "kruhu" jsme byli vetsinou prumyslovaci, prip. z
ucnaku s maturitou, vetsinou bastliri. Teoreticke predmety byly problem
(mam na mysli zejmena matiku), na odborne clovek vetsinou jen
prolistoval skripta a "sel na to". Druhy kruh (do ktereho jsem se dostal
prave na zaklade matematickeho "sita" a z toho vyplyvajiciho roku navic
:-) ) na tom byl obracene, vetsinou gymnasisti. V matice perlili,
jakmile se ale zacalo jednat opravdu o elektriku (byt treba jen
teoreticky), byli vyrizeni...
--
Jirka
Další informace o konferenci Hw-list