Re: Bio snímače

Ondrej Pribula o.pribula@sh.cvut.cz
Úterý Leden 11 18:05:52 CET 2005

Dobry vecer,

mozosti na snimanie tepu je niekolko...Navrh s mikrofonom na sterne je podla
mojho nazoru prakticky nepouzitelny, pretoze ako ste sama napisali je to
jedna velmi nachylne na rusenie (ktore je mimochodom pri pohybe cloveka
(obleceneho) v tejto oblasti nezanedbatelne), dalej by som asi ako problem
videl rozdielnu intenzitu tepu, teda aj silu srdecneho ozvu (urcite je ina v
18tich a ina v 80. rokoch , navyse este ked nahodou pacient trpi dajakou
poruchou, ci ischemiou). Ako schodne riesenie som niekde videl podobny
princip ako optika na prste, ale tento bol zalozeny na tom, ze reflexivita
koze pre IR (ale aj ine) ziarenie sa v zavislosti od prekrvenia meni - teda
jednoduche zosilnenie a vyhodnotenie odrazeneho signalu by mohlo byt
dostacujuce...keby sa este k tomuto ucelu pouzil monolyticky
vysielac/prijimac v jednom puzdre a cele by sa to modulovalo a potom po
detekcii demodulovalo, tak by to mohlo byt odolne voci beznemu ruseniu (50
Hz atd). Druha moznost, pokial je pozadovana len tepova frekvencia je
zostrojenie jednoducheho ("jedozvodoveho") EKG , kedy by elektroda mohla byt
umiestnena povedzme do oblasti obrazu depolarizacie AV uzla, alebo mozno
este lepsie SA uzla (asi rovnaku sluzbu by spravili kvadranty chlopovych
ozvov, ale to uz by bol asi signal radovo nizsi) - tento princip, vsak s
viacerymi zvodmi sa pouziva u takych tych sportovych hodiniek pre TOP
sportovcov, ktore vyhodnocuju statistiku tepu a podobne...cele je to upnute
na gumovom pase, ktory je clovek obopnuty v oblasti pod prsnymi svalmi
(mozno kusok nad - videl som to len na obrazku ;-} ) kazdopadne ludia co to
pouzivaju tvrdia, ze ich to vobec neomezuje v pohybe...plavaju s tym a
skratka vsetko...

S pozdravom Ondrej Pribula