blikato

danhard@volny.cz danhard@volny.cz
Pátek Únor 18 11:30:10 CET 2005

Ty diody budou max. trpet narazovym proudem, ne napetim, ten
otviraci cas je blbost, zrovnatak bude namahany ten omezovaci odpor
- pulzne namahane metaloxidove nizkoohmove odpory, a vysokym napetim
(300V) namahane vysokoohmove odpory jsou casto chybnou soucastkou ve
drojich. Ptal jsem se, jaky je podstatny rozdil mezi cinnosti tohoto
obvodu s diakem, kde to muzu odvodit z katalogoveho udaje diference
cca 4V, a tim s tranzistorem, kde to nikdo nevi, ani ho to zrejme
nenapadne zmerit osciloskopem. Zkusil jsem to z BC107 amlituda na
diode max. 3,4V/0,2A a pri vykonnejsi BC141 max. 4,4V/0,3A , s
BC337 3V/170mA. U vf, spinacich a PNP tranzistoru neni tento jev
vyrazny.

Takze neposuzujte veci o kterych vite prd, aniz si to overite.

Danhard

--
Levnější internet v pracovní dny již od 18:00 hod.
Surfujte s VOLNÝ!