misto Log.An. bezkontaktni spinac :)

Karel Radkovský karel.radkovsky@seznam.cz
Pondělí Únor 14 20:28:37 CET 2005

Dobrý večer,

1. na LPT portu NENÍ žádné napájení - pin je normální výstupní drát.
2. jestli tam máte opravdu obvod HC, tak dejte na vstupy pull-up odpory
(stačí třeba jen 100k) - vstupy CMOS součástky nesmí nikdy zůstat viset ve
vzduchu
3. to co popisujete, vyplývá z bodů 1 a 2 - pokud vstupy cmos součástky
"visí" ve vzduchu, tak ten obvod může kmitat -> má velký odběr, a napětí na
pinu 1 poklesne. Pokud přiblížíte ruku, může se kmitání zmírnit a odběr toho
cmosu se také zmenší, čímž vzroste napětí na pinu 1 a LED se rozsvítí.
4. jako jednoduchý prográmek pro analýzu pomalejších jevů na LPT můžete
použít třeba můj prográmek LoganQ, který s spec. ovladačem funguje i pod
Win2k a XP (zkoušeno pod WinXP pro).

LoganQ najdete prozatím na
http://elektronika.hyperlink.cz/download/LoganQ.zip i s úpravou, kdy je
povolenou spouštění pod Win 2k a XP.

Ten "speciální" ovladač je na
http://www.beyondlogic.org/porttalk/porttalk.htm. Je potřeba jej naistalovat
a pak se program spouští příkazem

"AllowIo LoganQ.exe /a"

PS: doporučuji přečíst http://www.hw.cz/constrc/loganq/logan.html a opravdu
mezi LPT a toho švába dát 560R.
Na Lpt není proudové omezení, ale nějakých 10mA by to mělo vydržet... ale
NERUČÍM ZA TO!!!

S pozdravem Karel Radkovský.