misto Log.An. bezkontaktni spinac :)

Ivo Strasil istrasil@centrum.cz
Pondělí Únor 14 19:10:25 CET 2005

Jako prvni vec bych pouzil nejake externi napajeni, resp. bych si tech
5V vytahl primo z PC (z USB, nebo napajeni disku primo v bedne). Pouzivat
vystupni piny na LPT jako zdroj napajeni je dost prasarna.

Jinak na testovani urovni na LPT portu existuje programek parmon.exe
ftp://ftp.elektronika.rs.ba/pub/utility/ParMon.zip
a nez jsem si udelal lepsi LA, tak jsem pouzival pres LPT toto:
ftp://ftp.elektronika.rs.ba/pub/utility/PGV.zip
(je to dosove a nevim, jestli chodi i na Win NT+, na Win95 v pohode)

Ivos
----- Original Message -----
From: "Cizek Milan" <cizek.milan@seznam.cz>
To: <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Monday, February 14, 2005 6:26 PM
Subject: misto Log.An. bezkontaktni spinac :)

Ahoj,
postavil jsem si ten jednoduchy LA, podle schematu na:
http://www.xs4all.nl/~jwasys/old/digitrac_scheme_active.png. Na neci
doporuceni jsem jeste kazdy datovy spoj mezi LPT a IO oddelil odporem, asi
100R. Pak mam jeste pripojenu kontrolni ledku "napajeni", je to takova ta s
malim odberem, myslim ze 2mA, jeji anoda je pres odpor 240R pripojena na VCC
(LPT:PIN1).

Kdyz to pripojim k PC, tak mi ledka sviti asi na 1/2. Jakmile se rukou nebo
necim, nejspis prizemnenym, priblizim nad IO, tak se rozsviti uplne. Reaguje
to do vzdalenosti asi 5ti cm. :) Na prvni pohled se mi zda zapojeni v
poradku a s podobnou zahadou jsem se jeste nesetkal. Nevite nekdo, jaka
chyba muze zapricinit takove chovani? Jestli je to treba navrh plosnacku,
muzu to treba vyfotit. Rad bych ten LA, i kdyz jako bezdotykovy spinac by se
to dalo take pouzit. :) Predem diky za pomoc.

Milan