misto Log.An. bezkontaktni spinac :)

Cizek Milan cizek.milan@seznam.cz
Pondělí Únor 14 18:26:45 CET 2005

Ahoj,
postavil jsem si ten jednoduchy LA, podle schematu na:
http://www.xs4all.nl/~jwasys/old/digitrac_scheme_active.png. Na neci
doporuceni jsem jeste kazdy datovy spoj mezi LPT a IO oddelil odporem, asi
100R. Pak mam jeste pripojenu kontrolni ledku "napajeni", je to takova ta s
malim odberem, myslim ze 2mA, jeji anoda je pres odpor 240R pripojena na VCC
(LPT:PIN1).

Kdyz to pripojim k PC, tak mi ledka sviti asi na 1/2. Jakmile se rukou nebo
necim, nejspis prizemnenym, priblizim nad IO, tak se rozsviti uplne. Reaguje
to do vzdalenosti asi 5ti cm. :) Na prvni pohled se mi zda zapojeni v
poradku a s podobnou zahadou jsem se jeste nesetkal. Nevite nekdo, jaka
chyba muze zapricinit takove chovani? Jestli je to treba navrh plosnacku,
muzu to treba vyfotit. Rad bych ten LA, i kdyz jako bezdotykovy spinac by se
to dalo take pouzit. :) Predem diky za pomoc.

Milan