GM a prohlaseni o shode obecne - bylo: Pajecka z Lidlu.

Vladimír Anděl vaelektronik@mirnet.cz
Sobota Únor 12 10:07:13 CET 2005

Takze: koordinator ISO je nejaky Josef Riha. Predstavoval jsem si, ze ten
colvek opravdu celou problematiku okolo norem zna. Vzdyt ve firme, ktera ma
ISO, musi probihat pravidelne audity a pokud znam situaci u jisteho vyrobce
baterek, maji tam "male" audity (ty si delaji sami) a "velke", kdy na ne
prijde snad nejaka auditorska firma. Protoze tam maji i zkusebnu, maji
ckoveka, ktery se stara o metrologii (pravidelne kalibrace nejen ve
zkusebne, ale i provoznich meridel). Napr. kdyz koupi svinovaci metr a ma ho
pouzivat nekdo ve vyrobe, musi projit kalibraci a od vseho se archivuji
papiry. Kalibracni firma je u nich skoro jako doma. Pochopitelne nejaky
zmatek ohledne norem je tam nemyslitelny. Proto jsem se dost divil, jak GM s
ISO9001 muze mit v techto vecech takovy bordel. Chapu ze je to pro ne
vyhodne, ale nechapu, ze o to ISO jeste neprisli.

Jinak z COI jsem zadnou informaci nedostal a myslim si, ze ani nedostanu.
Prece neni mozne, abych mel prehled o tom, co takova instituce dela a jak to
dela :-))

Andel